LM2 Streamliner chce stanoviť nový rekord pre produkčné autá. K maximálnej rýchlosti 463 km/h mu pomôže 8,2 l twin-turbo V8 s výkonom 1700 k.
Rekord chce uchmatnúť maximálnou rýchlosťou 463 km/h
Dosť ambiciózne na auto, ktoré videlo maximálne Photoshop. LM2 má poháňať 8,2 litrový v strede umiestený twin-turbo V8, takže jeden valec by mal mať viac ako liter! Toto monštrum má točiť vyše 9000 otáčok, ponúknuť 1700 k a 2180 Nm. Motor stavia spoločnosť Nelson Racing Engines. Šialený výkon prenesie na všetky kolesá 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Predpokladané parametre tiež stoja za to: zrýchlenie na 96 km/h (60 mph) za 2,2 s, na 160 km/h za 4,1 s a štvrť míle za neuveriteľných 8,8 s. Krásne čísla, ale ako sa hovorí, papier znesie všetko.
LM2 Streamliner vraj bude rýchlejší ako Bugatti Veyron Super Sport
Zastavme sa pri dizajne. LM2 navrhol sám zakladateľ, Kevin Lyons. Vsadil na prúdnicový tvar a auto pôsobí nevšedne. Otázkou je, ako chce chladiť 1700 koňový motor, keď autu nedoprial okrem jednej štrbiny na vrchu, žiadne náduchy. Vo videu síce hovorí, že jeho supercar predbehne dobu o 10 rokov, ale fyziku neoklame. Extrémne výkonný motor treba chladiť a poriadne. Ďalšia vec, ktorá mi udrela do očí je tvar karosérie, ktorá má byť samozrejme karbónová na karbónovom šasi, veď karbón je dnes v kurze, tak prečo nie. Lenže ten tvar! Všimnite si prednú časť, Kevin ju navrhol bez akéhokoľvek otvoru či splitera. Pritom hranu, ktorá oddeľuje roviny posunul veľmi vysoko a pomohol tomu ešte „rohmi“ vyčnievajúcimi od predných kolies. Takéto „geniálne“ riešenie bude tlačiť veľmi veľa vzduchu pod auto. Malý difúzor vzadu nemá šancu také množstvo vzduchu vytiahnuť. Dizajnér síce dozadu umiestnil vysúvateľné krídlo, ale to nemení nič na tom, že auto bude pri vysokých rýchlostiach nestabilné, alebo bude mať tendenciu sa vzniesť! Dúfam, že na karosérii spustili aspoň simuláciu a vedia, čo robia.
Tvar karosérie je prinajmenšom zaujímavý
Tvar karosérie je zaujímavý, vygeneruje však dosť prítlaku, aby bol Streamliner stabilný pri vysokých rýchlostiach?
Je to teda dizajnové cvičenie alebo nie? Lyons Motor Car mali reálny LM2 Streamliner predstaviť autosalóne v New Yorku. Ako sa dalo čakať, svoj supercar zatiaľ neukázali. Novinárom odkázali, že na aute stále pracujú a ukážu ho neskôr, počas dní pre verejnosť. Autosalón trvá do 12. apríla. Uvidíme, či neostane len pri planých rečiach.
Lyons Motor Car mali supercar ukázať na prebiehajúcom autosalóne v New Yorku, ale zatiaľ nič neukázali. Uvidíme LM2 niekedy?
Lyons Motor Car LM2 Streamliner
Vonkajšie rozmery: | d = 4638 mm, š = 2121 mm, v = 1097 mm |
---|---|
Druh pohonu: | Pohon všekých kolies |
Zdvihový objem: | 8,2 l |
Počet valcov / ventilov: | Twin-turbo V8 s rozovretím 90° / 32 ventilov DOHC |
Maximálny výkon: | 1700 k pri 9000 ot. |
Maximálny krútiaci moment: | 2180 Nm pri 4000 ot. |
Maximálne otáčky: | 9200 ot. |
Maximálna rýchlosť: | 462 km/h |
Zrýchlenie 0 - 96 km/h (60 mph): | 2,2 s |
Zrýchlenie 0 - 160 km/h (100 mph): | 4,1 s |
Prevodovka: | 7-stupňová dvojspojková |
Hmotnosť: | 1406 kg |
Rozloženie hmotnosti: | 44:56 |
Brzdy: | Vredu 398 mm karbónové vŕtané vetrané kotúče a 8 piestikové strmene, vzadu 381 mm karbónové vŕtané vetrané kotúče a 6 piestikové strmene |
Podvozok: | Dvojité trojuholníkové ramená push-rod dvojcetne nastaviteľné tlmiče, stabilizátory |
Rozmery kolies: | Vpredu 20J x 9,5, vzadu 21J x 15 |
Rozmery pneumatík: | Vpredu 20J x 9,5, vzadu 21J x 15 |
Rozchod (p/z), rázvor: | 1626 mm / 1676 mm, 2794 mm |
Svetlá výška: | 97 mm až 127 mm |
Objem nádrže: | 98 l |
Objem kufra: | Vpredu 212 l, za sedadlami 113 l |
Zdroj: autoforum.cz, autoblog.com, lyonsmotorcar.com