Mazdu RX-Vision predstavili ešte v roku 2015
V roku 2015 nám ukázali zaujímavý koncept Mazda RX-Vision, ktorým získali pozornosť na svoju stranu. Športiak mal poháňať nový motor Skyactiv-R s objemom 1,6 l. Automobilka si nechala novinku patentovať a všetko vyzeralo veľmi dobre, hlavne v očiach fanúšikov rotačného motora. Automobilka stále hovorí, že na Wankli pracujú, no nepotvrdili, či bude kombinovať turbo a HCCI zapaľovanie.
Problémami rotačného motora sú vysoká spotreba a emisie. Hovorí sa, že Mazda to vraj plánuje elegantne obísť tým, že ako palivo bude RX-9 používať vodík.
Hoci je rotačný motor veľmi kompaktný, ľahký a tichý s hladkým chodom, jeho veľkými mínusmi sú vysoká spotreba a emisie. Jednou z možností, ako elegantne vybabrať s emisiami, je použitie vodíka. Mazda s tým už má skúsenosti. Špeciálne pre japonský a nórsky trh postavili Mazdu RX-8, ktorá jazdila na vodík. A vodík by mohol poháňať aj Mazdu RX-9. Spaľovanie je veľmi čisté a z výfuku by šla len voda, resp. vodná para.
Mazdu RX-9 by mohol poháňať vodík
Automobilka tento rok oslavuje 50. výročie uvedenia prvého auta s rotačným motorom na trh. Bola to Mazda Cosmo Sport, ktorá ovplyvnila smerovanie značky. Mazda by bez Wankla nebola tam, kde je, to isté platí aj opačne, Wankel by bez Mazdy tiež bol zabudnutou technológiou. Aká teda bude budúcnosť rotačného motora v japonskom športiaku? Momentálne to nevieme posúdiť, no automobilka by mala prezradiť viac v priebehu septembra na globálnom zraze Wanklov, kde vyvrcholia oslavy 50. výročia rotačného motora.
Zdroj: motoring.com.au