V BMW majú opäť na stole MINI, ktoré by rozmermi mohlo konkurovať Smartu ForTwo, alebo Toyote iQ.

Warming k téme Rocketman nedávno povedal: „Určite, MINI malo byť vždy malé auto, takže by to bolo vhodné pre značku.“ Len pripomeniem, že koncept bol 3 419 mm dlhý, 1 907 mm široký a 1 398 mm vysoký. Hoci je štúdia mestského MINI o takmer 400 mm dlhšia ako originálne klasické MINI, k súčasnej tretej generácii mu približne rovnaká porcia milimetrov stále chýba. Produkčná verzia už tradične príde o niektoré technické riešenia konceptu. Hlavný rozdiel by mal byť najmä v použitých materiáloch. Zatiaľ, čo koncept vo veľkej miere využíval uhlíkové vlákna, sériová verzia bude  z hliníka. Potvrdil to sám Warming, keď povedal: „Neverím, že uhlíkové vlákna sú cesta, k superľahkému MINI. Náš koncept mal karbónové dielce, ale viac pravdepodobný je hliník. Chceme zredukovať počet dielov, aby sme urobili viac s málom.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Sériový Rocketman zrejme príde o dvojité pánty dverí.

„Všetko, čo potrebujete na výborný interiér, je výborný volant, sedadlo a perfektné užívateľské rozhranie. Nechceme žiadne prebytočné diely. Šoférovanie v meste je dosť stresujúce, takže potrebujeme znížiť počet elementov. Skutočný luxus je jednoduchosť.“ Anders Warming, šéfdizajnér MINI.

Zaujímavá bude aj výsledná podoba interiéru. Koncept mal totiž usporiadanie sedadiel 3+1. To v tomto prípade znamenalo tri plnohodnotné sedadlá plus jedno núdzové za vodičom. Anders Warming k interiéru plánovaného mestského MINI povedal: „Všetko, čo potrebujete na výborný interiér, je výborný volant, sedadlo a perfektné užívateľské rozhranie. Nechceme žiadne prebytočné diely. Šoférovanie v meste je dosť stresujúce, takže potrebujeme znížiť počet elementov. Skutočný luxus je jednoduchosť.“

Produkčná verzia dostane jednoduchší dizajn a hliníkovú karosériu.

Je jasné, že vývoj novej platformy nie je lacná záležitosť. Je preto možné, že MINI bude hľadať technického partnera. Koniec koncov podobný postup zvolil aj Mercedes pri vývoji nového Smartu, keď sa spojil s Renaultom, čoho výsledkom je okrem spomínaného Smartu aj nový Renault Twingo. V prípade MINI sa, vzhľadom na spoluprácu BMW a Toyoty pri vývoji nového športového auta, priam núka táto japonská automobilka. Najmä ak zoberieme do úvahy skúsenosti s vývoja Toyoty iQ. No zatiaľ ide stále iba o špekuláciu. Sériovú verziu Rocketmana môžeme, podľa všetkého, očakávať najskôr v roku 2016 s cenovkou začínajúcou na úrovni 14 500 eur.

Zdroj: autoexpress

Bude vás zaujímať aj krásny tohtoročný koncept MINI Superleggera.