Šasi, ktoré automobilka ukázala, nebolo vlastne MX-5 ako také, ale je to podvozok SKYACTIV s motorom, ktoré budú tvoriť chrbticu MX-5. Mazda uvádza, že motor bude posunutý za prednú nápravu a blžšie k ťažisku auta viac než kedykoľvek predtým. Navyše samotné ťažisko auta má byť nižšie než u predchádzajúcich generácií. že takéto niečo bude mať za následok zlepšenie jazdných vlastností, netreba asi rozoberať. Dobrá správa sa týka i hmotnosti, ktorá sa predpokladá u celého auta asi 1050 kg.
Keďže motor je posunutý dozadu, v rámci zlepšenia stability a bezpečnosti posádky by mal byť väčší i rázvor náprav. Vráťme sa ešte k pohonnej jednotke, podľa Autoexpress by mali byť v ponuke dva agregáty - atmosférické štvorvalce SKYACTIV s objemom 1,5 l a 2,0 litra. Výkonovo niekde okolo 130 a 165 k, čo vzhľadom k nízkej hmotnosti bude stačiť. Štandardom bude manálna prevodovka, automat potom ako možnosť voľby. Mazda novú MX-5 predstaví pravdepodobne budúci rok na autosalóne v Chicagu.