Neobmedzená platnosť malého TP
Celkovo má ísť o 469 návrhov, ja z nich vyberiem tie, ktoré nás motoristov budú zaujímať a reálne nám môžu pomôcť. Prvou zmenou má byť zavedenie takzvanej neobmedzenej platnosti „malého techničáku“. Skutočne nechápem zmysel, prečo by som mal malý TP meniť každých 10 rokov, ako je to teraz. Čo sa po 10 rokoch pri mojom vlastníctve auta zmení v TP? Jediný dôvod by som videl v tom, že potreboval niekto zabezpečiť nové malé TP aj v budúcnosti a aby „business“ fungoval stále. Skutočná blbosť, ktorá sa s neobmedzenou platnosťou dúfajme odstráni.
Prenosné EČV
Druhou zmenou by mohlo byť zavedenie možnosti prenositeľnosti evidenčného čísla zo starého auta na nové. Jedným slovom, KONEČNE. Zmysel stálej zmeny EČV pri kúpe nového auta je opäť len stály „business“ pre starú známu firmu z Koštian nad Turcom. Rovnako ako to bolo v prípade výmeny starých ŠPZ za nové EČV. Napríklad v susednej Českej Republike stále platia aj značky z obdobia pred 1989 rokom a staršie. U nás sme však museli záhadne meniť ŠPZ za EČV. Asi netreba písať, prečo.
Ďalej to má byť úprava legislatívy pre špeciálne evidenčné čísla, napríklad pri predaji prívesných vozíkov. Čo je pod tým mienené, to netuším. Presné podmienky totiž neboli zverejnené a majú byť postupne prerokované s rezortmi.
Zrušenie povinnej KO?
Ďalšie zaujímavé vo vylepšeniach by mohol byť fakt, že by sa už nepotrebovali preklady pri úkonoch na okresnom úrade odbor dopravy a dokonca ani KO, teda kontrola originality. Je to ďalšia nanútená „služba“, ktorú motorista nemusí potrebovať. Existujú lepšie služby, ktoré v konečnom dôsledku rovnako nezaručujú z ich výsledku nič, tak isto ako KO. Takže načo ju mať?
Zjednodušenie odhlásenia vozidla z evidencie
Ani ďalší bod nie je rozpísaný, a teda netuším, čo presne by mal prinášať. Avšak ide o zjednodušenie vyraďovania vozidiel z evidencie, čo sa dá trocha pochopiť. Keďže dnes možnosti vyradenia vozidla sú skutočne veľmi obmedzené. Ak už auto nemáte, máte jedinú legálnu možnosť, zaplatiť na životnom oddelení na okresnom úrade kvázi „pokutu“ 500 eur, aby ste mohli auto oficiálne vyradiť z evidencie. To, že napríklad pri dovoze už zaplatíte určitý poplatok do recyklácie, nikoho nezaujíma.
Samozrejme, chápem, že nemôže si každý hocijako odstaviť auto na dvore, pretože by sme tu časom mali po dedinách rôzne vrakoviská (prosím, neporovnávajme to so západným svetom, sme na Slovensku, kde sa každý bude snažiť, ako sa to dá obísť). Avšak po určitom kompromise, že odovzdáte z auta všetky prevádzkové kvapaliny (dá sa skontrolovať, koľko čoho má dané auto), a dokážete zabezpečiť odstavenie na vlastnom pozemku, prečo nie. Následne si môžete vaše auto rozpredať na diely, keďže je to stále váš majetok. Čo si o týchto zmenách myslíte a prijali by ste ich? Vyjadrite sa v diskusii.
Zdroj: ministerstvo hospodárstva