Citroen svoje pôsobenie vo vyššej strednej triede ukončil v roku 2012 s modelom C6. O 5 rokov neskôr ukončil výrobu C5 a s ňou prišiel tiež koniec hydropneumatického pruženia v modeloch Citroen. I keď opätovný návrat tohto typu pruženia už určite neočakávame, návrat Citroenu do vyššej triedy je reálny.
Po veľkej C6ke s avantgardným dizajnom mi príliš smutno nie je, avšak C5-ka vo svojej poslednej generácii presvedčila o svojich kvalitách mnoho spokojných zákazníkov.
Generálna riaditeľka Citroenu Lindy Jackson pred časom prezradila, že návrat Citroenu do vyšších tried nie je vôbec nereálny. Môžeme tak po dlhšom čase uvidieť vo vyššej triede aj novú značku? Citroen by však nemusel ani vyvíjať novú platformu. Po odkúpení značky Opel skupinou PSA môže prísť k slovu aj ďalšia generácia Insignie s novým dizajnom pod taktovkou Citroenu. Zdieľanie modulárnej platformy by totiž mohlo v budúcnosti znížiť náklady na vývoj nového automobilu.
C6-ka bola naozaj avantgardná, niekomu sa však páčila.
I keď sa aktuálne Citroen špecializuje na skôr menšie autá, v minulosti ste si od tejto francúzskej značky mohli kúpiť aj veľké a luxusnejšie automobily. Kto si pamätá na Xantiu alebo veľký a luxusný XM, iste mi dá za pravdu. I keď už nebudeme mať k dispozícii jedinečné hydropneumatické pruženie, stále to môže byť príjemné ozvláštnenie v strednej alebo vyššej strednej triede. Čo si myslíte, má zmysel, aby Citroen nadviazal na luxusné modely z 90-tych rokov?
Zdroj foto: Citroen
Luxusný interiér C6-ky z Číny, niečo podobný by sme uvítali aj v Európe.