Úspech minulosti
Keď nová 208 príde na trh, jej najsilnejšou verziou bude prekvapivo elektrický variant. Výkon e-208 je 100 kW (136 k) a 260 Nm je k dispozícii okamžite. To vás na prvých pár metroch poriadne zatlačí do sedačky, ale potom nadšenie opadne. 8,1 sekundy trvajúce zrýchlenie na 100 km/h sa nedá porovnávať so športovými modelmi konkurencie. Minulá generácia 208 GTI vzbudila pomerne veľkú pozornosť a niektorými bola označovaná ako moderná 205 GTI. Naše dojmy z nej si môžete pozrieť v našom dávnom, no typicky dôkladnom videoteste.
Peugeot by tak mal 208 s označením GTI priniesť aj v novej generácii a vďaka umelcovi AksyonovNikita si ju môžeme pomocou renderu lepšie predstaviť. Vpredu zmizli denné LED svetlá a lá mrožie zuby a boli nahradené otvormi pre chladenie bŕzd. Veľká predná maska je, podobne ako karoséria, vyhotovená dvojfarebne.
Z bočnej strany upútajú disky, ktorých ja osobne fanúšikom nie som. Vyzerajú skôr ako pre elektromobil, než pre hothatch. Dúfajme, že toto Peugeot doladí lepšie. V zadnej časti vychádzal autor zo špionážnych obrázkov, ktoré obleteli internet. Veľký strešný spojler a dvojitá koncovka výfuku.
Elektrický hothatch?
O motore sa zatiaľ nič nevie, ale ja osobne by som očakával trojvalec, podobne ako pri Fieste ST. Hovorí sa dokonca aj o elektrickom variante GTI. Vzhľadom na odhodlanie Peugeotu prinášať športové elektromobily by toto rozhodnutie dávalo rozhodne zmysel. Predchádzajúca generácia 208 súťažila aj v šampionáte WRX. Ten sa však vzdal elektrifikácie a Peugeot z neho preto odišiel.
Krásny návrh od X-Tomi Design
Ešte pre osvieženie pamäte. Predchádzajúca 208 GTI disponovala 1,6 l preplňovaným štvorvalcom s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 275 Nm. K dispozícii bola výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka. 100 km/h dosiahlo GTI za 6,5 sekundy. Na nové ostré levíča sa rozhodne tešíme a uvidíme, ako si spoločne s novým Cliom RS poradia s aktuálnym kráľom triedy, Fiestou ST.
Zdroj: carscoops.com
Foto: motor1.com, x-tomi design, AksyonovNikita