Testovací exemplár má totiž viacero nenápadných detailov, ktoré poukazujú na výkonnejší motor nad zadnou nápravou. Hneď prvou je pridaný otvor v prednom nárazníku, ktorý by mohol znamenať, že vývojári potrebujú uchladiť výkonnejší motor. Čo to naznačuje aj otvor na nasávanie vzduchu na ľavom zadnom blatníku. Teda za predpokladu, že je funkčný. Navyše ani zadný nárazník nezostal nedotknutý a spod jeho spodnej časti, imitujúcej difúzor, vykukujú dve koncovky výfuku. Koniec koncov samotný Bochard dodal: „Máme viacero výkonných turbomotorov v ponuke, takže máme možnosti ak by sme sa rozhodli ísť touto cestou.“
Ešte pred predstavením samotného Twinga lákala automobilka na športový koncept Twin'Run. Bude nakoniec Renault vyrábať Twingo RS, ktoré by mohlo od konceptu čo to pochytiť?
Nové Twingo, ktoré momentálne mieri na trh, má vo výkonnejšej verzii pod podlahou batožinového priestoru benzínový turbo motor s objemom 898 cm3. Jeho výkon je 66 kW (90 k) a maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 135 Nm. Je jasné, že mini hot hatch musí mať viac koní pod kapotou. Koľko to nakoniec bude sa ale musíme nechať prekvapiť. Ak chce ale malý Renault konkurovať napríklad Fiatu 500 Abarth, musí to byť cez 160 koní. Isté koniec koncov nie je ani to, či sa automobilka rozhodla pre Twingo RS, alebo pripravuje iba výkonnejšiu verziu Twinga, ktorá však nebude natoľko športová, aby si zaslúžila toto označenie. Koncept Twin’Run však ešte pred predstavením samotného Twinga naznačil potenciál novej koncepcie. Bola by škoda ho nevyužiť.
Pozrite si aj test Ranultu Twingo RS predošlej generácie, pred faceliftom a test Renaultu Clio R.S. 200 EDC.
Zdroj: autoblog, motorauthority