Rovnaký základ s odlišným charakterom
Je známe, že Toyota a BMW spolupracujú na vývoji nových športových áut spoločne. Supru aj Z4 postavia na rovnakom základe, Tada však hovorí o výrazných odlišnostiach. Nepôjde tak len o „dvojičky“, ako napr. Toyota GT86 a Subaru BRZ. Tie odlíšili len veľmi mierne dizajnom a o vlások iným naladením podvozka.
Aj napriek zdieľaniu spoločných komponentov bude Toyota Supra „rýdzim športiakom“, zatiaľ čo roadster BMW zacieli na odlišné publikum väčším luxusom. Kalibrácia a odozva motorov sa bude líšiť a Tada hovorí o „ markantne odlišných jazdných zážitkoch za volantom Supry“.
Šesťvalec a pohon zadných kolies?
Čo bude mať nová Supra pod kapotou? Oficiálne nič nepotvrdil, naznačil však možnosť 6-valca vpredu s pohonom zadných kolies, čo je veľká klasika a Supru chceme vidieť práve takúto. Pri vývoji Toyota komunikovala s majiteľmi predchádzajúcich generácii a logicky, majorita z nich by rada videla pod kapotou novinky práve toto usporiadanie. Automobilka nielen pre Supru, ale aj pre budúce športové modely, zvažuje hybridné ústrojenstvo, elektrinu a dokonca aj palivové články. Toyota pripúšťa všetky možnosti.
A čo manuálna prevodovka, dostane ju Supra? To inžinier nepotvrdil, bolo by však veľmi nerozumné ponúkať „rýdzi športiak“ bez možnosti manuálu. Myslím si, že tu Toyota nepochybí. Voľnú ruku prenechajú aj spoločnostiam, ktoré prinesú výkonový a optický tuning Supry. Ako príklad zvolil GT86, kedy angažovanosť značky vo sfére tuningu nebola potrebná. To za ňu vyriešil aftermarket a rôznorodí úpravcovia. :)
Zdroj a foto: Evo, Carscoops, Toyota