Ferrari Enzo
Keď už máte nejaký ten milión vo vrecku a dokázali ste odolať návalu známych, z ktorých polovicu ani nepoznáte, začnete rozmýšľať nad novým miláčikom do garáže. Napríklad Ferrari Enzo. Vyzerá pekne a drží si cenu. Vlastne v skutočnosti jeho hodnota rastie. Vyrobilo sa 400 kusov a pri uvedení do predaja si výrobca pýtal približne €540.000. Dnes nie je problém zohnať tento červený skvost za €700.000. Vedzte však, že spojku je potrebné meniť každých 10.000 km a jej výmena stojí €5.500.
Vy ako nový majiteľ ale budete jazdiť opatrne a ako vo vatičke. No servisnej prehliadke (ročnej) sa napriek tomu nevyhnete. Napríklad u Pagani Zonda S stojí €3.000. Neurobia vám ju v servise na sídlisku, ale za to odvedú stopercentnú robotu. Veď za tie peniaze.. Dať však štvornásobok údajného priemerného platu na Slovensku za servis nie je málo.
Poďme z oblakov exotických super športov nohami na zem - výmena oleja u reálne dostupného Audi R8 V10 stojí krásnu sumičku. Presne €333. Vymeniť brzdové obloženie na Ferrari 599GTB vás odľahčí o €2.000. Ak k tomu potrebujete i nové kotúče, €12.000 sa vám bude krútiť v kolesách a v peňaženke kreditka. Zdajú sa vám tie sumy príliš vysoké? Preskočte teda nasledujúci odsek, ideme sa venovať Bugatti Veyron.
Bugatti Veyron Centenaire
Najrýchlejšie auto sveta, ktoré si môže obstarať bežný smrteľník, si vyžaduje servisnú prehliadku, ktorá stojí €17.000. Vysoko rýchlostné pneumatiky je potrebné z nejakého dôvodu meniť vždy po 4.000 km a zaplatíte €7.700. Za každú jednu! Ale utešiť vás môže skutočnosť, že na svoj super šport dostanete dvojročnú záruku. V prípade záujmu sa dá samozrejme predĺžiť: €45.000 o rok a €83.000 o dva roky navyše. Dalo by sa povedať, že pri 4 rokoch užívania, 5.000 km a €300.000 amortizácie stojí kilometer jazdy €47. K tomu si domyslite koľko miniete za benzín pri dnešných cenách.
Uznávam, že Bugatti je naozaj z iného sveta a zaplatiť približne jeden milión Eur si nedovolí každý. No napríklad Lexus LF-A vyzerá celkom prístupne. Jeho cena je v porovnaní s Veyronom výpredaj. Nadupaný technológiami, vývoj ktorý trval desať rokov a len 500 vyrobených kusov znie veľmi dobre. Nový stojí €300.000. Keď sa Lexus rozhodne že vám ho predá, je potrebné zložiť zálohu približne €8.000. Lexus zatelefonuje do banky a zistí vašu platobnú schopnosť. Hneď potom doplatíte ďalších €50.000 aby bol depozit kompletný. Teraz je vhodná chvíľa sa zamyslieť koľko máte mesačný príjem (ak do toho idete bez Športky), pretože pri dvojročnom lízingu je mesačná splátka €10.000. "Desať tisíc eur mesačne!" Prepáčte zabudol som - treba k tomu prirátať daň..
Scoobie WRX STi
Ako teda naložiť s peniazmi? Naozaj človek potrebuje auto za státisíce eur? Po diaľnici sa jazdí 130km/h a na Pezinskej babe vám bude 700k super šport celkom k ničomu.
Ja by som išiel do Imprezy STi..
Autor: Jozef Huna ( nový člen redakcie TS.sk aktuálne žijúci v UK )
(článok je spracovaný zo zahraničných zdrojov)
Zdroje: cars.uk.msn
drivingexpert.co.uk
uk-mkivs.net