Dekády bol čelný airbag vodiča integrovaný do stredu volantu. Kvôli bezpečnosti preto nesmel byť v tejto časti umiestnený žiadny iný potenciálne nebezpečný prvok, ktorý by rozvíjajúci sa vak vystrelil proti šoférovi. Toto pravidlo by sa však mohlo čoskoro zmeniť.
ZF práve odhalila nový prototyp volantu, ktorý má airbag ukrytý v horných partiách strednej časti, takže pri nafukovaní sa pretiahne pod hornou hranou venca smerom k šoférovi.
Spoločnosť ZF Lifetec, dcérska firma koncernu ZF zameraná na vývoj systémov pasívnej bezpečnosti hovorí, že toto riešenie automobilkám poskytne oveľa väčšiu slobodu pri navrhovaní volantu a jeho ovládacích či zobrazovacích prvkov.
ZF ubezpečuje, že nový dizajn airbagu i jeho umiestnenie je plne porovnateľné s konvenčným riešením, len jednoducho otvára priestor v centrálnej časti náboja pre nové nápady – napríklad spomínaný prídavný dotykový displej.
Jeden z prototypov bez obrazovky vyzerá ako ktorýkoľvek iný multifunkčný volant, len má na ramená väčší počet tlačidiel a dokonca sa môže zdať, že v ňom žiadny airbag nie je. A práve to je účelom novinky ZF.
Nemecký koncern hovorí, že volant je schopný ponúknuť výrobcom detekciu správneho držania venca snímačmi umiestnenými pod koženým čalúnením, aby sa vodič nehral s displejom viac ako je vhodné. Samozrejme netušíme, či toto riešenie nadchne automobilky a ich štylistické oddelenia, takže ZF nám zatiaľ nedokáže ani povedať, či a kedy sa predefinovaný volant objaví v sériovej výrobe.
zdroj: ZF