Je skutočne pravda, že bežný majiteľ využíva niektoré najmodernejšie prvky výbavy auta len pár dní či mesiacov po kúpe a následne sa v rutine opäť vráti k tomu, čo bol zvyknutý používať už predtým. Aj preto si pri ďalšej kúpe iného vozidla už nemusí niektorú vec vôbec objednať a druhý či tretí vlastník tak môže takéto auto zo svojho výberu vyškrtnúť.
Hardvér si dodatočne nekúpite, softvérové môžete
Samozrejme do takejto formy predplatených služieb nebudeme môcť zarátať napríklad výmenu halogénov za LED, dodatočnú inštaláciu dvojzónovej klimatizácie miesto manuálnej jednozónovej a iné hardvérové úpravy. Ak by ste ale chceli napríklad asistenta diaľkového vyparkovania, vylepšené funkcie LED svetiel, to všetko by sa do takejto predplatenej služby mohlo dostať.
Aj také adaptívne svetlá si budete môcť kúpiť len na určité obdobie.
Väčšinou sú totiž príslušné mechanické dielce či moduly vo vozidle už zabudované, pretože ich využívajú iné systémy. Následne si môžete v cenníku vybrať dodatočnú kúpu danej veci, alebo len jej mesačný prenájom. A aj keď sa to môže zdať fajn (taký výhrev sedadiel predsa potrebujete len v zime), v konečnom dôsledku to po pár rokoch vôbec nemusí byť finančne výhodné. Jednoducho tie systémy časom preplatíte, alebo budete špekulovať, či tento mesiac danú vec vôbec potrebujete.
Zisky pôjdu hore
Napríklad taký koncern General Motors predpokladá, že do roku 2030 by mohol vďaka takýmto službám jeho ročný príjem dosiahnuť až 25 miliárd dolárov (22 miliárd eur). A americko-európsky Stellantis odhadol svoj zisk za podobnú ponuku v tom istom roku na 23 miliárd dolárov (20 miliárd eur).
V budúcnosti, pri prechode na autonómne systémy riadenia, si tak možno budeme musiať platiť za hodinové využitie automatického pilota napríklad na diaľnici. Ak si budete chcieť oddýchnuť, alebo vybaviť pár emailov. Jedno kliknutie, auto vás odvezie, kam budete potrebovať a v nasledujúcom mesiaci vám dorazí faktúra za využitie služby. Ako dnes za telefonovanie či surfovanie na internete mobilom.
Samozrejme, je to tak trochu špekulácia, ale nie úplne vycucaná z prsta. Napríklad BMW už v minulosti na niektorých trhoch ponúklo adaptívne LED s mesačným predplatným. Všetky komponenty ste mali vo vozidle a cez internet vám v riadiacej jednotke akurát aktivovali túto funkciu na mesiac alebo na také obdobie, na aké ste si zažiadali.
To je celkom pekný priestor pre machrov cez riadiace jednotky, ktorí sa začnú takouto aktiváciou tiež zaoberať a za výhodnú úplatu vám ponúknu doživotnú aktiváciu daného systému. Tak či onak sa zdá, že automobilky majú v rukách nový spôsob, ako nás v budúcnosti donútia platiť za niektoré funkcie našich vlastných áut.
Zdroj: newsexpressus