Plastové cesty by  poskytli ďalšie využite pre plastový odpad a výrazne by skrátili čas výstavby ciest, prípadne chodníkov. 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zvládne teploty od -40 do 80°C

Jednoznačnou výhodou by bolo využitie už nepotrebného plastového odpadu, ktorý sa hromadí na skládkach a znečisťuje životné prostredie, ale aj moria. Ľudia z KWS Infra pritom tvrdia, že cesta vyrobená z recyklovaného plastu vydrží trikrát dlhšie ako klasické cesty. Ani teplota by nemala byť problémom. Tvorcovia totiž deklarujú, že takáto cesta bez problémov zvládne teplotné rozmedzie od -40 °C do 80 °C. Nesporným plusom by bola aj rýchlosť, s akou by bolo možné samotnú cestu postaviť. V KWS Infra ju totiž navrhli tak, že bude vytvorená z dopredu vytvorených blokov. Tie budú duté a vo vnútri, takto vzniknutého profilu, môžu byť uložené potrubia, káble, či drenážny systém. Zatiaľ má projekt samé výhody, no nájdu sa aj úskalia a otázky, ktoré treba vyriešiť. Jedným z nich je povrch a jeho správanie za dažďa a v zimných podmienkach. KWS Infra analyzuje, či by za týchto podmienok nebol príliš klzký. Druhým otáznikom je postup pri prípadnej výmene niektorého zo segmentov. V tom prípade totiž situáciu skomplikujú potrubia vedúce profilom. Tvorcovia sa každopádne nevzdávajú a chcú projekt dotiahnuť až k reálnemu výsledku. V tom im pomocnú ruku ponúklo aj mesto Rotterdam. Bude tak zrejme prvým mestom na svete s plastovou cestou. Potvrdil to aj Jaap Peters z mestskej rady. K téme plastovej cesty povedal: "Rotterdam je mesto otvorené experimentom a inovatívnym riešeniam v praxi. Máme k dispozícii 'pouličné laboratórium', kde môžu byť inovácie ako táto otestované." A kedy by sme sa mohli po plastovej ceste previezť? Autori projektu odhadujú, že projekt je ešte asi tri roky od stavu pripraveného na produkciu.