Budú teda hyperšporty, ktoré prídu v priebehu ďalšieho desaťročia, plne elektrické? Vylúčené to nie je a vôbec to nie je nemožné. Stačí sa pozrieť na chorvátsku automobilku Rimac a jej Concept One.
„Niečo budeme mať neskôr, ale nie v blízkej budúcnosti,“ hovorí Oliver Blume, šéf Porsche o hyperšporte budúcnosti. „Špeciálne modely ako 918 Spyder uvádzame normálne každých 10 rokov. 918 Spyder sme uviedli v 2015 (v skutočnosti to bol rok 2013 – poznámka redakcie). Teraz je 17. Nie je pravý čas sa o tom rozprávať. Môžeme sa o tom baviť o 5 rokov,“ pokračuje Blume.
Porsche ešte nezačalo vývoj
Keďže nástupca príde až niekedy okolo roku 2025, Porsche ešte neodštartovalo vývoj. Blume však víta novú konkurenciu od Mercedes-AMG a Aston Martin. „Konkurencia vám pomáha byť lepší, lepší než konkurencia, a preto je pre nás veľmi dôležité mať dobrý manažment a inovácie, a na konci mať auto s najlepšími jazdnými vlastnosťami, najlepšou dynamikou...,“ vysvetľuje Blume.
1224 koní, 1600 Nm, 4 motory a vektorovanie krútiaceho momentu. Toto dokáže neznáma chorvátska automobilka už dnes. Čo potom prinesú zavedení výrobcovia v budúcej dekáde?
Rovnako ako Porsche čaká s vývojom ďalšieho hyperšportu aj Ferrari. Taliani údajne vyčkávajú na ďalší prielom v technológiách. Pokračovateľom áut ako F40, F50, Enzo, LaFerrari by tak mohol byť aj čistý elektromobil. S rovnakou myšlienkou sa pohráva aj McLaren, ktorý to aj verejne naznačil, ale manažéri zatiaľ o ničom definitívne nerozhodli.
Budú teda hyperšporty, ktoré prídu v priebehu ďalšej dekády, plne elektrické? Vylúčené to nie je a vôbec to nie je nemožné. Stačí sa pozrieť na chorvátsku automobilku Rimac a jej Concept One s výkonom 1224 koní, krútiacim momentom 1600 Nm, akceleráciou 0-100 km/h za 2,5 sekundy a maximálkou 355 km/h. Ak toto zvládne neznámy Rimac už dnes, čo dokážu o pár rokov s elektromobilmi výrobcovia ako Porsche, Ferrari a McLaren?