„Diskutovali sme, či bude ďalšia generácia F-Type športiak s motorom vpredu alebo vzadu. Ešte sme sa nerozhodli. Dokonca ani v oddelení dizajnu sa nezhodneme. Takže ďalší F-Type nebude mať nutne dlhú kapotu a krátky kufor,“ hovorí šéfdizajnér Jaguaru.
„Je čas, aby sme zmenili proporcie auta. Je to niečo, čo mám už roky v hlave. Vychádza to z faktu, že všetci naozaj milujeme superšporty s motorom v strede,“ hovorí Ian Callum, šéfdizajnér Jaguaru.
Callum prirovnáva k sebe značky Porsche a Jaguar. Na rozdiel od typu 911 si myslí, že nemajú takú silnú tradíciu dizajnu a preto ho môžu meniť. „Myslím si, že môžeme zmeniť formu. Náš F-Type, predtým než sa stal produkčným autom, bol dizajnovým konceptom s motorom uprostred. Nikdy však neprišiel. Bolo by to veľmi odlišné. Ale myslím si, že máme možnosť urobiť to, lebo sme športová automobilka,“ dodáva Callum.
Ešte ani samotný Jaguar nevie kde bude motor
Ďalšia generácia Jaguar F-type by tak mohla mať motor umiestnený za vodičom. Nič však nie je isté. „Necítim sa tým zviazaný. Diskutovali sme, či bude ďalšia generácia F-Type športiak s motorom vpredu alebo vzadu. Ešte sme sa nerozhodli. Dokonca ani v oddelení dizajnu sa nezhodneme. Takže ďalší F-Type nebude mať nutne dlhú kapotu a krátky kufor,“ hovorí šéfdizajnér Jaguaru.
Druhý F-Type bude tak možno konkurovať superšportom ako Ferrari 488 GTB, McLaren 650S alebo Lamborghini Huracan. Alebo skôr Porsche Cayman a Boxster? Callum dokonca naznačil, že Jaguar premýšľa aj nad elektrickým športovým autom. F-Type tak možno dostane aj plne elektrickú verziu. Benzínové motory prídu na 100 %.
Zdroj: roadandtrack