Kto z nich má pravdu? Na to nám spoľahlivo odpovie asi len skutočná svetová premiéra druhej generácie Lambirghini Urus, momentálne to ale vyzerá, že prednosť pred elektromobilom má hybrid, presnejšie povedané benzín-elektrická jednotka.

Naznačuje to v rozhovore s britským týždenníkom Auto Expres marketingový manažér značky, Federico Foschini.

Už v roku 2026

Podľa zástupcu Lamborghini má byť nový model navrhnutý a vyvinutý tak, aby napodobnil veľmi populárnu súčasnú generáciu. A to sa týka aj jeho pohonu. Nasledujúci Urus by mal pritom doraziť na trh už v roku 2026.

„Do 2035 máme ešte desať rokov. V tom čase by sme mali prejsť na elektrický pohon. Nemôžeme však na trhu ostať dekádu s rovnakým automobilom,“ hovorí Federico Foschini.

Podobne ako Cayenne a RS Q8

Riaditeľ značky zodpovedný za marketing a predaj osemvalcový motor síce priamo nespomenul, ale pravdepodobnosť použitia hybridnej V8, ktorá sa nedávno objavila v novej verzii Urus SE je skutočne vysoká. „Boli by sme hlúpi, ak by sme ďalej nepoužívali niečo, čo je na vrchole technológií. Pre nás je to výhoda až do chvíle, keď nie sme schopní vyrobiť vozidlo, ktoré je na špičke.

Aj tieto slová naznačujú, že Lambirghini bude ďalej používať upravenú platformu určenú pre špičkové SUV koncernu Volkswagen, teda identickú techniku, ktorú nájdete tiež v Porsche Cayenne a Audi RS Q8.

Nahráva tomu tiež skutočnosť, že Porsche už oznámilo, že kvôli malému záujmu o elektromobily pracuje na rozsiahlej aktualizácii platformy pre SUV so spaľovacími motormi. „Tretia generácia Porsche Cayenne bude ďalej modernizovaná a predávaná spoločne s elektrickou verziou až do roku 2030 i po ňom,“ prezradil nedávno generálny riaditeľ Porsche, Oliver Blume.