Bobo2
19.04.20 08:13
G
@TakuzjaSi pobavil trapko. Kde je ta tvoja pravda? No daj?
Ze navrhujem nahradit fosilne palivo inym fosilnym palivom?
Nuz ano, v podstate ano. Clanok sa zaobera tym ze VW by rad vyrabal synteticke palivo z biomasy ktore by vraj malo mat nizsie emisie. Cize pre tvoju informaciu, bavime sa tu stale o spalovani a vymene jedneho paliva druhym.Myslim ze to je celkom jasne kazdemu normalnemu clovek. tebe samozrejme nie. Ty si aparte :-))
Tak si to zhrnme tlcik:
Mame tu benzin,alebo naftu . Na to musime ropu vytazit, spracovat, nasledne z toho vyrobit jednotlive paliva, tieto distribuovat.
Mame aj tzv bio paliva, ktore miesame s tymi vyrobenymi z ropy alebo sa pouzvaju aj priamo len tie "bio" paliva sa musia vyrobit z nejakej biomsy a tou je v tomto pripade nasa potrava a to konkretne kukurica a psenica a v pripade MERO zasa repka olejna. Tieto rastliny sa musia vypestovat, spracovat, previest znova prejst vyrobnym procesom na palivo a nasledne zasa distribuovat. Maju minimalny dopad na znizenie znecistovania.
No a ateraz nam nukaju, ze buchnu nejake tie miliardy do nejakeho pofiderneho vyvoja niecoho co vo vysledku "zozerie " este viac kultiv potravin (kukurica, psenica) a hypoteticky z toho v konecnom dosledku vylezie nejake palivo co bude mat akoze nejake mensie dopady na zivotne prostredie. Zatial sa nevire ale ake. Cize velka neznama.
No a potom tu mame tie tovje auticka na baterky,ktore potrebuju malickost. Elektrinu. Ty sice bluznis o obnovitelnych zdrojoch, no zatial svetova produkcia elektriny prebieha stale zo 70% v tepelnych elektrarnach, takze ked sa pozrieme na toto, tak musi byt vytazene uhlie ( a to prosim odpadove hnede uhlie) , musi byt spracovane, distribuovane, nasledne musi byt spalene a z neho vyrobena elektrina musi byt zasa distribuovana az tak sa dostane do baterkoveho auticka.
Hmm, ked si to tak pozriem, tak najkomplikovanejsi proces od bodu A ak do konecneho bodu nadrz/baterka auta ma prave elktrina. No ale to je fuk.Nie je to az tak podstatne, primarne mi vobec nejde o elektricke auta
Z tohto vsetkeho vybocuje ale zemny plyn.
Preco?
Pretoze jeho cesta je vytazit, distribuovat a hotovo.Vidis tie vsetky meziclanky co tam vypadli? Ano cely vyrobny proces, rovnako aj vsetky investicie do pripadneho vivoja s pochybnym vysledkom.Tvoje nezmysli o cisteni a aditivach si nechaj pre male deti. To sa robi so vsetkym vyssie spomenutym a do plynu ziadne aditiva nejdu
Za dalsie my uz dnes vieme, ze zemny plyn ma vyssie oktanove cislo ako benzin ci nafta, ze ma aj vyssi vykonnamernu jednotku oprtoti benzinu nafte dokonca aj etanolu ci MERO ( to len aby som zahrnul aj alternativy) a pri tom vsetkom ma minimalny dopad na zivotne prostredie ked hori. Jeho spalovanim , sa nevytvara ziadne NOx, ziadne sadze, dokonca ani ziadne CO ( ktore sa mimochodom nejako zazracne vobec nespomina vo vyfukovych plynoch beznych spalovakov ale je ho tam pozehnane) .
Co produkuje zemny plyn pri horeni je tretina CO2 oproti ostatnym palivam a vodnu paru.
Ak by si mi neveril, tak doma ked varis tiez nemas na sporaku namontovany katalyzator, ani filter pevnych castic ani si pod horak nepristrekujes mocovinu, ze?
Dokonca nemas ani komin nad sporakom, (odsavac pachov nie je komin, je na odsavanie pachov pri vareni a vela domacnosti ho ma len s absorbcnym filtrom bez vyvodu)
No a neudusis sa aj ked budes cely den varit a stat nad sporakom.
Ani ti po byte nepoletuju sadze ani dokonca nic nesmrdi. Alebo u teba to tak nie je?Vobec by si ma neprekvapil ze si vuynimkou
No a v pripade auta a spalovani zemneho plynu mame este viac bonusov, ako je tichsi chod motor, kultivovanejsi chod motora, mensie znecistenie oleja v motore a ty jeho dlhsia zivotnos.dlhsia zivotnost motora atd atd.proste same vyhody.
Tazke to zhrniem. Nebolo by lepsie namiesto miliardovych invsticii do vyvoja niecoho co mozno bude a mozno nie o nejakych par rokov, investovat tie iste miliardy do vyvoja a vyroby priamo motora na zemny plyn a zbytok penazi do rozsirenia stavajucej infrastuktury a vyuzivat palivo co nam priroda nadelila,priamo uz vyrovbene, ktore prakticky neznecistuje, alebo ak, tak znecistuje minimalne?
Lebo hned o mesiac by automobilky mohli ponukat auta ktore by realne znizovali produkciu CO2 (ked uz im tolko to CO2 vadi), a nie len papierovo nejakymi trapnymi zapoctami ako som pisal inde a to vsetko bez zdlhaveho vyvoja, bez tazkych investicci, ci bez nutnosti dlheho casoveho obdobia a v neposlednej rade bez nutnosti zdrazovat auta? A s meratelnymi dopadmi na ovzdusie hned a zaraz?.
Tak ja neviem, mozno som jediny co sa mu mari ze by to bolo vyhodne a bolo by to zaroven riesenim ako znizit vyrazne znecistovanie autami a to hned!
Nuz ked toto moj zlaty nechapes tak si obycajny tlcik blby co tu len a len cele dni troluje ale v hlavicke ma vymetene.
PS: k tvojim autam na baterky. Nemam nic proti elektrifikacii aut, no dnes na to nie su pripravene, a este dost dlho nebudu a zavadzat nieco na silu lebo hej, nema ziadny zmysel. Je to slepa kolaj a je mi luto ze to nevidis alebo skor nechces vidiet a hejtujes tu ako taky somar ku vsetkemu bez rozmyslu a nejakych faktov.Ze prajem pekny den a uz sa fakt radsej ku mne nevyjadruj
Odpovedať