Priaznivci klasických Lotusov sa musia pri zmienke o hmotnosti „pod 1600 kg“ len smutne pousmiať. Ešte pred dvoma rokmi vyrábaný Elise mal v základnom prevedení len 860 kg a práve ľahkosť bola tým, čo definovalo túto značku a jej DNA.

Najnovšie modely vyvíjané pod dohľadom čínskeho Geely prepriahli na baterky, takže napríklad SUV Eletre prekračuje hranicu 2,6 tony (!) a odvodená limuzína Emeya je ľahšia len o desiatky kilogramov.

Koncept Theory 1 je samozrejme so svojou váhou v porovnaní so starými hračkami na okresky na dvojnásobných číslach, ale medzi elektromobilmi ide o pozoruhodne ľahké auto.

Má dĺžku 4490 mm, šírku rovné dva metre, výšku len 1140 mm a rázvor náprav 2650 milimetrov. Jeho základom je kompozitová vaňa vyrobená z recyklovaného karbónu, zatiaľ čo karosérie kombinuje celulózový kompozit a polykarbonáty.

O pohon oboch náprav sa stará dvojica elektromotorov so systémovým výkonom až 1000 koní, ktoré dokážu zariadiť zrýchlenie z miesta na stovku „pod 2,5 sekundy“, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 320 kilometrov za hodinu.

Elektrické jednotky čerpajú energiu z lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 70 kilowatthodín, ktorý podľa normy WLTP stačí na dojazd 402 kilometrov.

Vpredu i vzadu pracujú dvojité lichobežníkové závesy spojené s adaptívnymi tlmičmi, zatiaľ čo o spomalenie sa starajú brzdy AP Racing so šesťpiestikovými strmeňmi na prednej náprave a vo všetkých rohoch sú kotúče s priemerom 390 milimetrov. Theory 1 využíva 20-palcové (vpredu), respektíve 21-palcové disky s pneumatikami Pirelli P Zero Ultra High-Performance. Riadenie je elektromechanické, typu drive-by-wire.

Interiér konceptu je trojmiestny s vodičom uprostred a sedadlami spolujazdcov posunutými mierne dozadu, teda v rovnakej konfigurácii, ako to mal McLaren F1 či jeho nepriamy duchovný nástupca od rovnakého tvorcu GMA T.50.

Pozoruhodná je tiež bezpečnostná výbava. Koncept má až štyri lidary, šesť kamier s vysokým rozlíšením a milimetrové radary s dlhým a krátkym dosahom. Lotus preto dokáže detailne skenovať okolie až do vzdialenosti 200 metrov v každom smere, a to aj v nepriaznivom počasí či v noci.

Aj keď je Theory 1 len štúdia, mnohé nápady využité pri jeho konštrukcii by sa mali objaviť v športovom Lotuse Type 135, ktorý v roku 2026 nahradí vyššie spomínaný Elise. Domáce britské média sú však zatiaľ zdržanlivé a tvrdia, že nad týmto konkrétnym programov zatiaľ visí príliš veľa otáznikov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Lotus