Bugatti Veyron svojho času prekonalo kedysi nepredstaviteľnú hranicu tisícich koní. Jeho evolúcia si však žiadala ešte viac a prírastok nakoniec pri type Chiron dosiahol rovnú polovicu. Nezostávalo nám nič iné než tomuto číslu veriť. Zmerať schopnosti tohto bolidu nedokáže hocijaké zariadenie a máloktorý majiteľ chce takto trápiť svojho miliónového miláčika. No jeden sa predsa len našiel.
Francúzsky hyperšport sa teraz po prvýkrát predvádza na valcovej brzde. Nájsť takú, ktorú by nezničil, nie je jednoduché. Odolnosť mechanizmu pritom nebol jediný problém. Aby sa na meracie zariadenie Bugatti dostalo, muselo mať čiastočne odstrojené kryty podvozka. Následne bolo konfrontované s výrobcom udávanými číslami. Ten hovorí o maximálnom výkone 1 103 kW (1 500 k) a krútiacom momente 1 600 Nm, podľa merania však Chiron môžem mať ešte väčšie bicepsy.
Reálny výkon asi presahuje 1 600 koní
Bugatti vykázalo údaje 1 007 kW (1 369 k) a 1 577 Nm. Tieto čísla však boli odmerané na kolesách, pričom v prípade automatickej prevodovky a pohonu oboch náprav sa bežne ráta s mechanickými stratami na úrovni 20 %. V tom prípade by sme hovorili o maximách osemlitrového motora 1 208 kW (1 643 k) a 1 892 Nm.
Dobre vyladený pohonný reťazec môže mať straty nižšie, ale nie výrazne. Svojou silou tak Chiron jednoznačne prekonáva aj ohromné parametre. V jeho prospech hovorí aj použité palivo, americký exemplár kupé mal totiž natankovaný iba 93-oktánový benzín. S lepšou potravou by zo seba štyrikrát prepĺňaný agregát W16 s objemom osem litrov nepochybne vyžmýkal ešte čosi navyše.