8,0 litrov v konfigurácii W16
Chiron Super Sport má pred zadnou nápravou pozdĺžne uložený 8,0-litrový a štyrmi turbodúchadlami preplňovaný motor W16, ktorý podľa automobilky produkuje maximálny výkon 1177 kW, teda 1600 koní a najvyšší krútiaci moment 1600 Nm. To sú skutočne pôsobivé hodnoty, ktoré však valcová brzda nepotvrdila. Tá totiž ukázala 1190 kW (1617,94 k) a krútiaci moment vyšší o 65 Nm, teda 1665 Nm. Za 3,2 milióna eur, ktoré toto vozidlo stojí, tak majitelia dostali o niečo viac, ako výrobca uvádza.
Prekvapení z toho aj kvôli vyššie uvedenému samozrejme nie sme. Navyše rovnaký scenár sa totiž udial aj v prípade „klasického“ modelu Chiron, ktorý na valcovej brzde predviedol oveľa vyššie hodnoty.
Mimochodom, napriek neustálemu tlaku zo strany EÚ a nútenému prechodu k elektrickému pohonu, šestnásťvalec ostane ešte nejaký ten čas vo výrobe. Rovnaký agregát totiž využíva aj model Bolide a kvôli zákazkám ostane vo výrobe minimálne do roku 2024. Okrem toho šéf značky Stephan Winkelmann naznačil, že W16 ostane v ponuke aj počas tejto dekády. Nie je preto vylúčené, že nástupca Chironu dostane túto istú pohonnú jednotku, aj keď s veľkou pravdepodobnosťou pribudne aj hybridný systém.
Video: Bugatti