Bugatti možno označiť za crème de la crème sveta štyroch kolies. Autá tohto francúzskeho výrobcu patriaceho pod koncern VW sa vyrábajú presne podľa konkrétnej objednávky a zákazníci za ne platia miliónové sumy. Mať v garáži Bugatti je pre zámožných motoristov vec prestíže. Nájdu sa však aj ľudia, ktorým jeden zástupca značky nestačí.
Istý dlhoročný zákazník Bugatti sa nedávno postaral o menší rozruch. Navštívil centrálu automobilky v Molsheime, kde spolu so svojím početným potomstvom absolvoval prehliadku jej historických výrobných priestorov či reštauračných ateliérov. Okrem iného rodinu privítal oficiálny testovací jazdec firmy Andy Wallace.
Hlavným cieľom rodinného výletu však bolo prevzatie až ôsmich nových áut. Otec šiestich detí totiž kúpil jedno vozidlo francúzskej značky každému z nich, no keďže jeho ratolesti ešte nemôžu legálne šoférovať, šlo len o model Baby Bugatti II. Teda elektricky poháňanú repliku historického typu 35 v trojštvrtinovej veľkosti.
Státisíce a milióny eur
Cena tohto zmenšeného retro elektromobilu štartuje na úrovni asi 32-tisíc eur, skupina tak dokopy mohla stáť približne 200-tisíc. Podstatne drahšie však boli ďalšie dve Bugatti. Zámožný klient značky si pre seba zaobstaral aktuálneho rekordéra menom Bugatti Chiron Super Sport 300+, ktorý sa predával od 3,5 milióna v európskej mene.
Okrem súčasného držiteľa rýchlostného prvenstva si majetný otecko zaobstaral aj jeho predchodcu, model označený ako Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition. Ten stál ako nový približne 2 milióny eur. Keďže ide o zberateľský kúsok, dnešná cena je otázna. Obe šestnásťvalcové autá nesú špecifickú čierno-oranžovú kombináciu. Samozrejme, v prípade detí dostalo každé Bugatti svoj charakteristický odtieň karosérie.
Zdroj: Bugatti