Svetová premiéra nového Volkswagenu ID.Buzz sa uskutočnila v Hamburgu, výroba bude prebiehať pod taktovkou VW Nutzfahrzeuge, teda divízie úžitkových vozidiel a samotné autá začne montovať linky v Hannoveri. Predaj v Európe štartuje v treťom kvartáli tohto roka.
Retro-futuristický dizajn samozrejme odkazuje na Nemcami milovaný prvý Transporter T1, ktorému nehovoria inak ako Bulli, nie je to však jeho kópia. Auto má dlhý rázvor (2988 mm), veľmi krátke previsy a k dávnemu predkovi ho navyše vizuálne pútajú veľké logá, dvojfarebné lakovanie, náznak písmena „V“ prednej masky či odvetrávacie otvory v zadných stĺpikoch.
Pretože ide o batériami poháňané vozidlo, asi neprekvapí, že je ID.Buzz postavený na modulárnej elektrickej platforme MEB. S ďalšími modelmi ID ho však spájajú i ďalšie konštrukčné detaily.
Buzz má poháňané kolesá zadnej nápravy jedným elektromotorom s výkonom 150 kW, teda 204 koní a najvyšším krútiacim momentom 310 newtonmetrov. Volkswagen nezverejnil čas akcelerácie z miesta na stovku, poznáme ale maximálnu rýchlosť, ktorá je obmedzená na 145 kilometrov za hodinu.
S technikou ID.3, 4, 5...
Pohonná jednotka čerpá energiu z lítiovo-iónových akumulátorov s kapacitou 82 kWh, z toho využiteľných je ale len 77 kWh. To je ekvivalent zhruba 30 litrov benzínu, hádame preto, že by nový Busík mohol mať dojazd 400 až 450 kilometrov. Oficiálne udávané číslo podľa metodiky WLTP nepoznáme, VW za sebou zrejme ešte nemá normovaný test.
Čo naopak poznáme, sú presné rozmery. ID.Buzz má dĺžku 4712 mm, takže je približne o 19 centimetrov kratší ako T6.1. Jeho šírka je 1985 mm, výška 1937 mm a postavený bude na hliníkových diskoch s priemerom 18 až 21 palcov. Mimochodom, vďaka pohonu zadných kolies má toto auto s ohľadom na svoju veľkosť vynikajúci polomer otáčania len 11,1 metra aj bez riadenia zadnej nápravy.
Podobne zaujímavá je tiež jeho aerodynamika. Čelná plocha auta tohto typu nie je najmenšia, konštruktérom sa však podarilo zraziť koeficient aerodynamického odporu na Cd 0,285.
Ešte kým sme pri karosérii, za zmienku určite stojí i jedenásť rôznych farebných schém. Sedem z nich dostane jednoliaty odtieň, štyri budú dvojfarebné, pričom horná časť karosérie bude zakaždým lakovaná bielou.
Prvé dodané autá budú výlučne päťmiestne, so základným objemom batožinového priestoru 1121 litrov, ktorý pôjde sklopením zadných sedadiel zväčšiť na 2205 litrov. Zadná lavica je posuvná v pozdĺžnom smere o 15 centimetrov a zároveň delená v pomere 60:40.
Neskôr VW predstaví prevedenie s tromi radmi a usporiadaním 2+2+2 a ak vám to bude málo, môžete si počkať na druhý variant s predĺženým rázvorom, ktorý ponúkne sedem miest na sedenie.
Aby sme nezabudli, ID.Buzz bude možné nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 170 kW, pričom Volkswagen v takom prípade sľubuje na nabitie z 5 na 80 percent kapacity za 30 minút. Auto navyše zvládne obojsmerné nabíjanie, takže budete môcť buď prečerpávať nejakú šťavu do iného elektromobilu, alebo auto v prípade výpadku elektriky využiť ako záložný zdroj energie.
Pokiaľ ide o interiér, Nemci sa pochválili komponentami vyrobenými z čiastočne recyklovaných plastov, ale tiež syntetickou kožou, ktorej z nejakého dôvodu vo VW hovoria vegánska. Najlepšie vybavené modely dostanú elektricky ovládané sedadlá s pamäťou a masážnou funkciou, 12-palcový dotykový displej (v základe je 10“) alebo diódové matrix svetlá IQ.Light. Naopak bez doplácania dostanete indukčné nabíjanie telefónov alebo systém Car2X, teda vzájomné varovanie áut, ktoré využíva signály od iných vozidiel či infraštruktúry o rizikách v premávke.
zdroj: VW