Prítomnosť Fordu Mustang 5.0 V8 na európskych trhoch je menším zázrakom. Už to, že je automobilka ochotná poslať medzi ľudí auto zvyšujúce európske flotilové emisie tak razantným spôsobom, je veľmi zaujímavé, navyše, ak je o Mustang 5.0 V8 záujem aký je a jeho predaje musí fabrika kompenzovať ponukou výrazne úspornejších a "čistejších" modelov z vlastného portfólia. A aby tých prekvapení nebolo málo, modrý ovál teraz oficiálne potvrdil, že na trhy EÚ posiela aj svoj najnovší a zároveň najšportovejší počin v modelovom rade Mustang – Ford Mustang Mach 1. O čo vlastne ide?
Mach 1 vytvára o 22 % vyšší prítlak, než verzia Mustang GT.
Limitovaná záležitosť
Technike verzie Mach 1 sa bližšie venoval kolega Mišo v článku „Nový Ford Mustang Mach 1 je to naj, bez označenia Shelby“, ja len pripomeniem, že ide o špeciálnu limitovanú športovú verziu Mustanga pripomínajúceho kultové Mustangy Mach 1 zo 60. a 70. rokov s výraznou kapotou, dekoračnými pruhmi a špecifickými 19-palcovými diskami kolies obutými do pneumatík Michelin Pilot Sport 4. Edícia Mach 1 bude dostupná v ôsmich farbách karosérie a každý kus dostane vlastnú plaketu s poradovým číslom.
Zadný difúzor pochádza z verzie Shelby GT500.
Nejde však len o dizajn, Ford výrazne „vyšľachtil“ aj jeho techniku. Pod prednou kapotou ukrýva osemvalec 5.0 V8 (460 k) využívajúci kombináciu priameho aj nepriameho vstrekovania spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Tremec 3160 alebo klasickým 10-stupňovým automatom. Sanie si Mach 1 požičal z verzie GT350, vďaka čomu dosahuje max. výkon až pri 7500 ot./min. (max. krútiaci moment 529 Nm je dostupný pri 4600 ot./min.). Samozrejmosťou je prídavný olejový chladič a výfukový systém s koncovkami výfuku s priemerom 115 mm. Ford zdôrazňuje, že manuálnu prevodovku vybavil tak, aby dokázala v spolupráci s palubnými senzormi sama dávkovať medziplyny a pri radení vyrovnávať vstupné otáčky a výstupné otáčky tak, aby radenie prebiehalo hladko a efektne. Špeciáne chladený je údajne aj zadný samosvorný diferenciál. Patričnými úpravami prešiel aj podvozok auta. „Mach 1 nielen tak vyzerá, ale aj má technické vybavenie na to, aby ste s ním zažili vzrušenie na okruhu aj pôžitok na bežných cestách, ktoré milovníci Mustangov požadujú. Mach 1 je doposiaľ najvzrušujúcejší európsky Mustang a veľmi nás teší, že tento kultový variant po prvýkrát prinášame do Európy,“ hovorí Matthias Tonn, hlavný konštruktér verzie Mustang Mach 1 pre Európu. „Pôvodný Mach 1 priniesol to najlepšie z výkonu sériových vozidiel Mustang a úspešne sa presadil v oblasti motošportu, Nový Mach 1 je najschopnejší Mustang, aký sa kedy dostal do Európy. Prináša skvelé schopnosti na okruhu a jedinečný štýl, vďaka čomu je viac než hodný nosiť toto legendárne označenie,“ dodal ďalej Tonn.
Kedy presne sa verzia Mach 1 objaví v prvých európskych predajniach, automobilka nekomentuje.