Medzi automobilovými nadšencami bolo mesto Trollhättan známejšie ako Štokholm. Išlo samozrejme o rodisko automobilky Saab a z miestnych výrobných liniek zišli státisíce áut, od prvého modelu 92, až po najnovší a zároveň posledný Saab 9-5.

Automobilka v roku 2012 skončila v insolvencii a o čosi neskôr ju prevzal novozaložený podnik National Electric Vehicle Sweden (NEVS), ktorý mal pod čínskym vedením vyrábať elektromobily Emily GT.

Švédska Cobra

Bývalí zamestnanci automobilky pre zmenu založili vlastnú firmu, T Engineering AB a práve tú nedávno oslovila malá britská spoločnosť AC Cars, ktorá stále vyrába moderné varianty pôvodnej Cobry. Slovo dalo slovo a produkcia najnovších modelov sa sťahuje do Trollhättanu.

Aktuálne AC Cobry na prvý pohľad vyzerajú ako klasické staré modely, v skutočnosti však ide o stroje s najmodernejšou technikou.

5.0 V8 s kompresorom i bez

Pod kapotou pripravovaného kupé s rázvorom 2570 mm a dĺžkou 4225 mm pracuje najnovší päťlitrový osemvalec od Fordu, ktorý bude dostupný v troch výkonových verziách. Základná atmosférická jednotka v modeli GT V8 Coupe produkuje 456 koní.

Nad ňou stoja dve kompresorové prevedenia S Coupe a Clubsport Edition, pričom druhé vznikne v 99-kusovej sérii. A výkony? „ESko“ ponúka 730 koní, zatiaľ čo Clubsport až 810 koní!

Pre roadster je dvojica osemvalcov naladená trochu inak a k nemu AC zverejnilo i základné dynamické parametre. S atmosférou (s výkonom 460 koní a krútiacim momentom 570 Nm) aj vďaka pohotovostnej hmotnosti len 1400 kg auto zvládne stovku za 4,5 sekundy a jazdí 250 km/h. Silnejší kompresorový model s maximálnym výkonom 663 koní a krútiacim momentom 780 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a rozbehne sa na 278 kilometrov za hodinu.

Poslednou alternatívou sa stane preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 395 koní, ktorý by mal mať nižšiu pohotovostnú hmotnosť, ale AC Cars detaily zatiaľ neuvádza.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: AC