Základ pohonu konceptu s celým názvom C4 Cactus Airflow 2 l tvorí 1,2 litrový benzínový motor PureTech s výkonom 60 kW (82 k). V záujme zníženia spotreby však výrobca použil špeciálne steny valcov, polymérové ložiská, odľahčil niektoré pohyblivé časti a zároveň do neho nalial olej s nízkou viskozitou. Druhou časťou hybridného ústrojenstva je stlačený vzduch. Vozidlo dokáže jazdiť len na vzduch, kombinovane alebo len na benzín. Koľko však Cactus prejde bez benzínového motora automobilka neodhaľuje. Vtedy sú v činnosti penumatické motory, ktoré čerpajú vzduch z dvoch zásobníkov v zadnej časti auta.
Citroën navyše poriadne odľahčoval. Bežný Cactus je oproti obyčajnej C4 ľahší o 200 kg. V prípade tohto konceptu konštruktéri osekali ďalších 100 kg. To znamená, že Airflow váži len 865 kg! Automobilka toto veľmi priaznivé číslo dosiahla použitím hliníka alebo kompozitných materiálov. Ako som už uviedol, Citroën všetko hnal do extrémov. Preto použil napríklad aj výfukové potrubie s menším priemerom.
Koncept C4 Cactus Airflow 2 l dokáže jazdiť so spotrebou 2 l/100 km najmä vďaka stlačenému vzduchu. Automobilka však na dosiahnutie tohto cieľa musela aj znížiť hmotnosť o 100 kg a zlepšiť aerodynamiku o 20 %.
Za znížením spotreby je aj použitie LED svetiel.
Ale ani to nestačilo. Ďalšie úpravy prišli v oblasti aerodynamiky. Predný nárazník má napríklad otvory na vzduch, ktoré je možné zatvoriť podľa potreby. Po bokoch karosérie sú deflektory na úpravu prúdenia vzduchu alebo disky kolies majú zasúvacie plochy, ktoré fungujú na princípe odstredivej sily.
Spodná časť auta je navyše uzavretá, spätné zrkadlá nahradili kamery. Disky so zasúvacími plochami sú obuté do vysokých a úzkych pneumatík, aby čo najviac znížili valivý odpor. Odpor vzduchu takto údajne klesol až o 20 %.
Sériová výroba hybridu takmer určite nehrozí. Ide pravdepodobne o ukážku technológií, ktoré môžeme jedného dňa stretnúť v ponuke francúzskej značky.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Citroën sa vzdáva dynamických línií. Chce staviť na cenu