Cadillac CT4-V predstavili v roku 2019 ako náhradu za model ATS-V. Zákazníci však príliš nadšení neboli. Na prvý pohľad sa totiž CT4-V ani z polovice nepribližuje tomu, čo robilo ATS-V atraktívnym. To však mení jeho vrcholná verzia s názvom Blackwing, ktorú značka odhalila len začiatkom tohto roka (2021). S ňou sa vrátil agresívny dizajn a s balíkom Carbon Fiber 1 aj niekoľko karbónových prvkov. Pod kapotou ukrýva 3,6-litrový motor V6 twin-turbo s výkonom 352 kW (478 k) a krútiacim momentom 603 Nm. Ten sa na zadné kolesá prenáša buď prostredníctvom 6-stupňového manuálu alebo 10-stupňovej automatickej prevodovky (v prípade zajazdeného kola na okruhu vo Virgínii išlo o verziu s automatom). Poviete si, ďalšie „nabúchané“ americké auto, ktoré vie hltať akurát tak rovinky. Cadillac však dokázal pravý opak. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

CT4-V Blackwing zobrali do Virgínie

Cadillac sa so svojou novinkou vybral na okruh Virginia International Raceway (VIR). Približne 6,6 km dlhý okruh je však veľmi technický s pomerne krátkymi rovinkami, niekoľkými horizontmi či „esíčkami“, ktoré auto rozhodne preveria. Cadillac však môže byť na svoj CT4-V Blackwing pyšný. Ich sedan totiž okruh zvládol za 2 minúty a 52,5 sekúnd. Ak vám daný čas nič nehovorí, poďme ho porovnať s inými autami. Kolo Cadillacu znamená, že bol rýchlejší ako napríklad Porsche 911 GT3 RS 997, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Nissan GT-R Track Edition či dokonca Audi R8 V10 Plus a Lexus LFA, čo sú rozhodne zvučné mená. CT4-V Blackwing bol taktiež rýchlejší ako BMW M8 Competition a BMW M5 Competition, ktoré disponuje výkonom až 460 kW (625 k). To je o 108 kW (147 k) viac ako má práve Cadillac a o to viac si zaslúži jeho výkon pozornosť. 

Keď toto dokázal model CT4-V Blackwing, bude veľmi zaujímavé bude sledovať, čo dokáže vrchol ponuky a výkonnejší CT5-V Blackwing. Práve ten mal byť hlavným konkurentom BMW M5, no zdá sa, že so svojimi 676 koňmi (498 kW) by minimálne na danom okruhu strčil M5-ku bez problémov do vrecka. Veď to predsa dokázal aj jeho menší a menej výkonný súrodenec.