O jeho import do Európskej únie sa postarala talianska firma Desner Auto, ktorá už oznámila, že ho začne predávať v priebehu tohto leta. Otáznik visí nad cenovkou. Ak sa pozriete na známy čínsky obchodný portál Alibaba, Jinpeng XY sa tam predáva od 3828 eur, akurát že táto cena platí len v prípade, že si objednáte minimálne štyri kusy.

Od dvanásť áut vyššie vás jedna čínska hračka vyjde na 3735 eur, aj keď je nutné dodať, že ide o cenovku bez dopravy, cla a DPH, nehovoriac o nutnosti vybaviť si homologizáciu, respektíve že sú s tým spojené ďalšie náklady.

Rozhodne cena?

Ak chce Desner uspieť, mal by sa s cenou dostať v ideálnom prípade pod Fiat Topolino. V Nemecku i Taliansku je dostupný od 9890 eur, ale na domácom trhu kvôli dotáciám vychádza na 7543 eur.

Bez ohľadu na cenu Jinpengu XY zákazník dostane miniatúrny päťdverový hatchback s dĺžkou 2850 mm, šírkou 1400 mm, výškou 1540 mm a rázvorom 1940 mm. Pohotovostná hmotnosť je 584 kg a poháňa ho elektromotor s kontinuálnym výkonom 3 kW (4 kone), respektíve s krátkodobým maximálnym výkonom 6 kW (8 koní).

Viac nemá ani Topolino a podľa Jinpengu má aj ich „auto“ najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 45 km/h, čo opäť vychádza z legislatívy platnej pre triedu B1. Zaujímavé je, že Číňania majú v ponuke aj model bez elektronického obmedzovača, ktorý má maximálku posunutú na 70 kilometrov za hodinu, zatiaľ ale nie je potvrdené, že sa chystá do EÚ, aj keď to niektoré ázijské zdroje potvrdzujú.

Čo tiež presne nepoznáme, je typ použitej batérie. Talianske médiá hovoria o lítiovo-iónovom modeli, ale Číňania na svojich stránkach všade uvádzajú klasické olovené akumulátory. Kapacita by sa mala pohybovať okolo 6 kilowatthodín (Topolino má 5,4 kWh) a podľa výrobcu dojazd s nimi vychádza na 120 kilometrov, to však platí pri konštantnej rýchlosti 30 km/h.

Jinpeng má poháňané zadné kolesa a vtipné na tom je, že sú súčasťou tuhej nápravy, takže jazdné vlastnosti XY asi nebudú zázračné. Výbava však nie je nulová. Naopak...

Výrobca sľubuje kotúčové brzdy vpredu (190 mm) i vzadu (200 mm), bezkľúčové štartovanie, posilňovač riadenia, diódové svetlá, digitálny prístrojový panel, dotykovú obrazovku, konektor USB, dva reproduktory s rádiom, strešné okno, elektricky ovládané okná a dokonca klimatizáciu.

JINPENG XY BY SOM SI...
  • nikdy nekúpil, je to čínsky krám. ( 23% )

     

  • nekúpil, nemám rád elektromobily. ( 14% )

     

  • nekúpil, mal by som obavy o bezpečnosť. ( 24% )

     

  • s rozumnou cenou napríklad do 6500 eur kľudne do mesta kúpil. ( 31% )

     

  • okamžite objednal, toto je perfektná mobilita do mesta. ( 8% )

     

Odpovedalo 91 ľudí  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Desner, Jinpeng