275 koní a 550 kilogramov. Ruku hore tí, komu je to málo!
Žihadlo R600 ako viete, je postavené na konštrukcii Lotusu Seven, a tej tradície sa drží už pekných pár rôčkov. Papierovo to nevyzerá pre laika na prvý pohľad nijako úžasne - cigaretový tvar auta, dve sedačky, žiadna strecha a 2,0-liter od Fordu pod prednou kapotou. Ten má však turbo, a tak z neho ide von celých 205 kW (275k) a 271 Nm. To je o 13% krútiaceho momentu viac než u R500. Keď si to dáme dohromady s hmotnosťou, ktorá nejde cez 550 kilogramov, dostaneme výkonové parametre podobné, ak nie lepšie než drahé superšporty.
Caterham teda nepredstavil auto, ktoré sa radí medzi R300 a R500 ako sme mysleli dávnejšie. Superlight R600 jednoznačne stojí na vrchole ponuky. Na trh prichádza s pohonom zadných kolies a šesť stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Firma hovorí že je oveľa agresívnejší než R500, zároveň si ale drží svoju perfektnú ovládateľnosť. Výkon ide na kolesá cez diferenciál s obmedzenou svornosťou Titan a na vozovku cez sliky Avon. Ako funglovka sa predáva za 55700 Eur, majitelia R300 však budú môcť objednať kit úprav, čiže nemusia sa zbavovať slabšej verzie.