Budúcej lacnej škodovke sme sa v posledných týždňoch a mesiacoch venovali s ohľadom na jej dezertérske gény možno až príliš, Slavia nám však v mnohých ohľadoch pripadá zaujímavá. Ilustrácie nám už ukázali, že štylistické centrum odviedlo viac ako slušnú prácu. Chystaný sedan ničím neuráža a nebojíme sa napísať, že vyzerá dobre.

Jeho technika nám na prvý pohľad tiež nepripadá „oholená“. Využíva síce trochu zjednodušenú modulárnu platformu MQB A0-IN, pohonné jednotky i prevodovky však zodpovedajú hatchbacku Scala. Predné kolesá Slavie tak bude poháňať trojvalcový motor 1.0 TSI a výkonom 115 koní alebo štvorvalec 1.5 TSI, ktorý má 150 koní.

Dĺžkou 4541 milimetrov a rázvorom 2651 mm by sa nový sedan v Európe vtesnal medzi Škodu Scala a najpredávanejší model značky, Škodu Octavia, takže priestorom pre batožinu i posádku bude mať Slavia určite čo ponúknuť. A ak môžeme súdiť z jednej ilustrácie, tak ten interiér navyše nebude ani zle vyzerať.

Zladená so súčasnými európskymi modelmi

Základný koncept palubnej dosky je veľmi podobný všetkým súčasným modelom: dvojramenný volant, centrálne umiestnený 10-palcový dotykový displej a vcelku jednoduché a prehľadné tvary. Asi najviac je však vnútro Slavie podobné novej Fabii aj kvôli tomu, že má podobne navrhnutý prístrojový panel, respektíve jeho štít, ktorý má po bokoch nápisy Škoda.

Škoda sa vo svojej oficiálnej tlačovej správe venuje dekoračným lištám, sľubuje dostatočnú vnútornú šírku, pripomína multifunkčné ovládanie volantu, ale to objavíte aj sami na priloženom obrázku. Čo je pre nás dôležitejšie, je termín svetovej premiéry. Áno, už ho poznáme. Automobilový ekvivalent striptízu Slavie skončí 18. novembra 2021.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Škoda Auto