Posledný komerčne nasadený rotačný motor 13B MSP Renesis
Nový model s rotačným motor by dostal zelenú, len ak by Mazda dokázala predať 100 000 kusov z rok.
Masamichi Kogai, CEO Mazdy, ktorý automobilku vytiahol z červených čísel a priviedol do stavu, keď dnes nestíha vyrábať nové autá, povedal, že teraz neplánujú nový model s wanklom. „Musí to byť životaschopný komerčný návrh. Ak ho chceme prijať, musí to byť produkt, ktorý dokáže generovať predaje v počte 100 000 kusov za rok,“ povedal Kogai.
Mazda RX-7 IMSA GTO s neuveriteľnou výkonovou hmotnosťou 1,7 kg/k
Posledná RX-8 vyšla z montážnej linky minulý rok, tým sa skončila éra rotačných motorov. Ak sa pozrieme do Spojených Štátov, čo je najväčší trh Mazdy, tak v roku 2011, čo bol posledný úplný rok predaja, tam predali iba 759 kusov RX-8. Mazda RX-8 zaznamenala najvyššie predaje v Spojených Štátoch v roku 2004, kedy ich predali 23 690. V dobách najväčšej slávy rotačných motorov, v roku 1986, predali 56 203 kusov Mazdy RX-7. Pri pohľade na tieto čísla a slová pána Kogaia je nový model s rotačným motorom skôr zbožným prianím ako realitou.
V rokoch 2008 a 2010 vyhrala Mazda RX-8 triedu GT na 24-hodinovke v Daytone
Mazda však neopúšťa myšlienku rotačného motora. Inžinieri budú pokračovať vo vývoji, pretože wankel môže spaľovať rôzne palivá, či už je to benzín, vodík alebo kerozín. „Sme prvý a jediný výrobca, ktorý dokázal postaviť úspešný model s rotačným motorom. V tomto smere máme nejakú zodpovednosť,“ povedal Kogai. „Prosím nechajte nás pokračovať vo výskume.“ Možno sa nakoniec nového rotačného predsa len dočkáme, ale určite to nebude v blízkej budúcnosti.
Zdroj: autonews.com