Asi to bude mať čo dočinenia s vysvetlením vnímania farieb. Béžové odtiene sú vnímané ako nadčasové a jednoduché. Dôkazom je aj záujem o odtieň „Béžová Capuccino metalíza“, ktorému zákazníci dali prednosť pri kúpe modelov Roomster, Octavia Tour a Yeti. O majiteľoch automobilov tejto farby platí, že sú v prvom rade rozvážni. Aj preto sa niekedy hovorí, že vodiči vo farbách béžových a krémových odtieňov patria na ceste k tým najbezpečnejším.
Tretím najobľúbenejším odtieňom pri kúpe nového automobilu značky Škoda bola v minulom roku „Strieborná Brilliant metalíza“. Výber tejto farby bol typický pre zákazníkov kupujúcich model Octavia, táto elegantná farba však oslovila aj mnohých záujemcov o modely Fabia, Octavia Tour a Roomster. Dlhodobo patrí k najpopulárnejším farbám automobilov – možno aj preto, že strieborná je farbou technológie a inovácie.
Skupinu najpopulárnejších farieb uzatvára odtieň „Čierna Magic s perleťovým efektom“. Čierna farba je známa tým, že vyžaruje silu, miluje eleganciu a oceňuje klasiku. Preto neprekvapí, že si ju vybrala väčšina nových majiteľov modelu Superb. Atraktívna bola aj pre tých, ktorí sa rozhodli pre kúpu modelov Octavia a Octavia Tour. Čierna je farbou autority a dokáže vyvolať silné emócie, ale zároveň naznačuje aj prítomnosť potenciálu a možností.