Výkon je v rozmedzí 330 až 400 koní podľa konkrétnej verzie. Pri váhe 670 kg je pomer výkon/váha ohromujúci (viac ako 550 koní na tonu).
Len 68 kusov
Tento rok je už 68 rokov od okamihu, keď komunistická strana nariadila ukončenie výroby osobných automobilov Praga. Automobilka Praga práve preto vyrobí limitovanú sériu cestného automobilu R1R v počte 68 kusov.
Cestná verzia Praga R1R vychádza priamo z okruhového náradia R1. Rovnako ako pretekársky špeciál aj R1R dostane len jedno sedadlo, za príplatok však môžete siahnuť aj po sedadle spolujazdca. Model R1R má uprostred uložený dvojlitrový agregát s turbom. Výkon je v rozmedzí 330 až 400 koní podľa konkrétnej verzie. Pri váhe 670 kg je pomer výkon/váha ohromujúci (viac ako 550 koní na tonu). S turbomotorom bude spolupracovať 6-stupňová predovoka Hewlan JFR. Ďalej čakajme spojku Sachs a brzdy od AP Racing. Maximálna rýchlosť bude ležať v teritóriu 270 – 300 km/h.
Česko-Slovenský superšport vyrábajú neďaleko Slovakia Ringu.
Najzaujímavejšou časťou auta je však aerodynamika. Pri rýchlosti 200 km/h generuje prítlak, ktorý by umožňoval autu jazdiť dole hlavou. Výsledkom prepracovanej aerodynamiky sú vysoké prejazdové rýchlosti v zákrutách. Cestná verzia R1R zdieľa s pretekárskym špeciálom aj monokok z karbónového kompozitu. Bezpečnosť je tak na špičkovej úrovni (otestované podľa parametrov FIA).
Základná cena Pragy R1R z limitovanej série je 198 000 Eur. Záujemcovia môžu auto individualizovať pomocou širokej príplatkovej výbavy. Spoločnosť už prijíma objednávky. Dodanie prvých kusov je naplánované na prvý kvartál roku 2016.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si tiež: Praga R1 Turbo Full-carbon dá SlovakiaRing za 1:58,41