Začarovaný kruh
Už tento rok sa mali prvé kúsky dostať k majiteľom. Mercedes však mešká, odovzdávanie presunuli o rok. Zastavili ho emisné normy, ktoré požadujú filter pevných častíc. Ani v roku 2020 sa žiadne kúsky k majiteľom nedostanú. Prezrádzajú to zdroje Auto Motor a Športu priamo v Mercedese. K problémom so spĺňaním emisných noriem sa pridali základné požiadavky motora F1. Ak niekto totiž venoval počas prenosov v TV pozornosť predštartovej procedúre, videl, že naštartovať monopost F1 nie je len tak. Cela pohonná jednotka musí byť predhriatá na 80 stupňov a až potom ju mechanici pomocou štartéru naštartujú.
Pokúšať sa vyrobiť auto s motorom z Formuly 1 v časoch boja proti emisiám? Priam šialené.
A mať pod kapotou takúto primadonu v “bežnom aute” je skutočne neakceptovateľné. Aj keď všetkých 275 kúskov najazdí za rok menej ako jedna taxikárska Dacia v Bratislave za 2 dni, majitelia sa budú chcieť aspoň z času načas previezť. A dávať k autu sadu na predhrievanie motora nie je práve imidžové. Riešením môže byť integrovaný systém, ktorý však zásadne zvýši hmotnosť. Project One by teda malo motor z F1, no vyprášil by ho bars-aký superšport.
A problémy sa budú iba ďalej kopiť. Keď vyriešia problém so štartovaním, môžu sa opäť sprísniť emisné predpisy. A to znamená štart odznova. Inžinieri sa jednoducho ocitli v začarovanom kruhu, z ktorého stále niet cesty von. Možno nakoniec nič nebude... To sa však snáď nestane. Mercedes môže práve tým potvrdiť, že má také zdroje, že dokáže aj nemožné. Záleží však, koľko mu to bude ešte trvať. Zákazníci iste začínajú byť nervózni a nečudujeme sa.
Iná cestná Formula od Astonu Martin, Valkyrie, sa už preháňala po okruhu Silverstone. Nemá síce motor aktuálnej F1, ale uctievanú V12 a navrhol ju aerodynamický guru, Adrian Newey.