JanoNR
03.11.24 18:20
J
66.00
@MaroS TOPSPEED.skPísať o dopravných nehodách (mŕtvych) v rokoch 2020-2023 a nespomenúť, že čísla v tých rokoch sú abnormálne, je chyba. Ak to robí ministerstvo dopravy, je za tým úmysel, varia si svoju polievočku. Ak to robia média, je za tým nevedomosť, alebo ešte čosi horšie.
Topspíd údajne o zmene zákona vedel, ale nereagoval. Prepásol príležitosť byť prvý a asi jediný. Nezaznamenal som že by o tom niekto na Slovensku informoval. Ani množstvu dopravných analytikov to nestálo za zmienku. A pritom ide o veľkú vec. Ak chceme o dopravných nehodách hovoriť, najprv musíme poznať ich počet a počet mŕtvych a zranených. Ak tieto údaje chaoticky lietajú hore-dole, chaotické budú aj naše následné kroky. A to sa deje.
Slovensko nepozná nič iné len represiu. Ja sa jej nebránim. Kľudne okopírujme rakúske zákony, radary a pokuty, zabavujme šoférom za plus 1km/hod autá. Ale, musí nasledovať aj druhá vec. Ale tá nikdy nenastane, lebo sa o nej nehovorí, nepovažuje sa za dôležitú a ty o nej píšeš, že sa to nedá. Lenže bez toho počet dopravných nehôd, zranených a mŕtvych nikdy neklesne a nikdy sa nedokážeme vyrovnať krajinám s nízkou nehodovosťou a malým počtom mŕtvol.
Píšeš, citujem: “Nedá sa začať stavať všade nové širšie a bezpečnejšie cesty”.
To nieje pravda, dá sa, len sa nechce a ani to robiť nevieme. Známe nehodové úseky, kde sa ludia pravidelne zabíjajú sa neriešia. A pritom by sa ich veľa dalo jednoducho, lacno a rýchlo upraviť tak, aby boli bezpečné. Poznám x takých miest. Cesty ktoré sa rekonštrujú sa opravujú tak, aby boli čo najlacnejšie. Na bezpečnosť sa nehľadí. Ale to je obrovská chyba, za ktorou budú zbytočné desiatky mŕtvych.
Ak budeme nehody zniźovať ako doteraz, len represiou, nakoniec nám nič iné nezostane, len zase buransky zfalšovať štatistiky.
Jazdím na: elektromobil 12,6 volt, elektromobil 24,9 volt
Odpovedať