Výrobca si totiž predsavzal zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3 s a maximálku presahujúcu 300 km/h. To všetko za 7 999 Eur!
Tvorcovia projektu by chceli dostať formulu Egoista EM010 Stradale na značky. Podarí sa im to?
Lucca si svoju firmu založil na severe Talianska, v oblasti kde sídlia slávne značky ako Ferrari, Lamborghini, či Ducati a tak nečudo, že v tomto prostredí podľahol vášni pre rýchlosť. Nájde sa však dostatok záujemcov o formulu na značkách? Poďme sa pozrieť čo by mala ukrývať vo svojich útrobách. Podľa prezentácie firmy Egoista Motors, ktorou sa snaží získať peniaze na celý projekt, by mali byť k dispozícii dve verzie. Prvú by mal poháňať iba elektrický motor napájaný Li-ion batériami. Neskôr by ich mali vystriedať batérie, ktoré ako anódu využívajú gél z oxidu titaničitého. Tieto batérie vyvíja technická univerzita Nanyang v Singapure a ich výhodou má byť najmä rýchle dobíjanie a skladovateľnosť 20 rokov. Druhou verziou by mala byť formula s hybridným pohonom. Tu k elektromotoru pribudne ešte motocyklový spaľovací motor. Jazdec tým, podľa začínajúcej automobilky, získa väčší dojazd a ten správny zvuk. Mimochodom dojazd elektrickej verzie by mal dosiahnuť 300 km a v prípade hybridu by mal stúpnuť na 450 km.
Hoci firma Egoista Motors nezverejnila, žiadne ďalšie údaje o motoroch, ktoré chce použiť, zverejnila plánované dynamické parametre. Treba uznať, že sú prinajmenšom zaujímavé. Výrobca si totiž predsavzal zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3 s a maximálku presahujúcu 300 km/h. Pri týchto parametroch je až zarážajúca cena za, ktorú chcú Taliani svoj výtvor predávať. Kit, ktorý si zložíte doma v garáži by vás totiž mohol stáť 7 999 Eur, ak vám bude stačiť elektrická verzia. Za hybrid podľa plánov automobilky zaplatíte 12 500 Eur, keď si auto postavíte doma. Ak si objednáte hotový zmontovaný kus, mali by ste zaplatiť 16 000 Eur za elektrickú verziu a 20 000 Eur za hybrid.
Otázne je, či sa firme podarí svoje plány zrealizovať a nakoľko sú dosiahnuteľné. Momentálne je totiž celý projekt vo fáze získavania investorov a kapitálu na pokračovanie projektu. Financie sa firma snaží získať pomocou davového financovania cez stránku IndieGoGo. Okrem príspevku, si tam napríklad môžete objedať jedno z budúcich vozidiel, za výrazne nižšiu cenu, alebo simulátor tejto formule, vrátane karosérie, spojenej s troma monitormi, v hodnote 10 000 dolárov. Záhadou je aj, čo poháňa prototyp, ktorý je v prezentačnom videu. Výfuk v zadnej časti naznačuje, že ide minimálne o hybrid. Viac pravdepodobný, však bude pohon spaľovacím motorom. Celý projekt sa totiž na začiatku volal Predator PC 010ST. Samotný názov teda naznačuje, že elektrická formula má základ vo formule Predator PC 010. Tú talianska firma ponúka, ako pretekárske náradie určené čisto na okruhy, s motorom objemu 600 cm3 z Hondy Hornet a 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou od rovnakého darcu. Až neskôr tvorcovia celý projekt premenovali na Egoista EM01 Stradale a založili firmu Egoista Motors. Prvých 100 000 dolárov získaných na financovanie projektu chce Lucca Fuzzi investovať na homologáciu pre cestnú premávku v Európskej Únií. K tejto méte má však ešte veľmi ďaleko. Zatiaľ sa totiž firme podarilo prostredníctvom davového financovania získať iba niečo cez 4 000 dolárov. Kampaň na získanie peňazí pritom končí 1 februára.
Ako základ pre elektrickú formulu poslúžila formula Predato PC 010 poháňaná motorom z Hondy Hornet.
Koncept superľahkého auta s odkrytými kolesami, nie je žiadnou novinkou a fascinuje svet už od čias Collina Chapmana a jeho Lotusu 7. Svojich zástupcov má aj v dnešných časoch, veď hádam každý pozná neuveriteľne rýchly a bezprostredný Ariel Atom, či KTM X-BOW. Na svete sú však aj chuťovky ako extrémna Tramontana R. V roku 2012 dokonca Ford postavil formulu s 1,0 litrovým motorom EcoBoost, ktorá mohla na cesty. Vtedy však išlo skôr o marketingovú záležitosť. Je teda na mieste otázka: Má vôbec podobný projekt šancu na úspech?
Odpovedalo 69 ľudí