Tento fakt vcelku chápem. Napríklad v kategórii do 2,0 litra je množstvo motorov, ktoré by mohli ceny získať, avšak líšia sa práve výkonovým rozpätím. Je to aj obraz doby, veľkoobjemové motory už dnes nie sú príliš v móde, výrobcovia nepredstavujú stále nové a nové veľkoobjemové motory, a tak je to aj trocha nezáživné, ak rovnakú kategóriu vyhráva rovnaký motor niekoľkokrát za sebou.
To sa napríklad ale stávalo aj v menších kategóriách, pritom v tej kategórii vzniklo za rok niekoľko motorov s rôznym výkonovým naladením. Avšak vyhrať mohol len jeden. Pozrime sa tak na tohtoročných víťazov.
Kategória do 110 kW (150 k)
Začíname najmenšou kategóriou do 110 kW (150 k). Víťazom je trojvalcový 1,0 EcoBoost od Fordu so 145 bodmi. Na druhom mieste je 1,5-litrový zážihový trojvalec od BMW so 119 bodmi a na treťom 1,2-litrový zážihový trojvalec od PSA so 104 bodmi.
Kategória od 110 kW (150 k) do 184 kW (250 k)
Druhú kategóriu vyhral Audi 2,0 TFSI so 161 bodmi. Na druhom mieste skončilo BMW s 2,0-litrovým zážihovým štvorvalcom so 149 bodmi a na treťom mieste skončil Ford s jeho trojvalcovým 1,5-litrovým motorom z Fiesty ST a 111 bodmi.
Kategória od 184 kW (250 k) do 257 kW (350 k)
V tretej kategórii vyhralo Porsche s 2,5-litrovým štvorvalcom z 718 Boxster a Cayman so 144 bodmi. Na druhom mieste je BMW s trojlitrovým zážihovým šesťvalcom so 138 bodmi a na treťom opäť Audi s 2,0 TFSI a 130 bodmi.
Kategória od 257 kW (350 k) do 331 kW (450 k)
Štvrtú kategóriu vyhralo JLR s jeho elektrickým pohonom pre Jaguar I-Pace a 191 bodmi (predtým nemožné vyhrať kategóriu podľa zdvihového objemu). Len o bod nižšie je Porsche s 3,0-litrovým zážihovým šesťvalcom a na treťom mieste je M 3,0 TwinTurbo motor z BMW M3 a M4 s 137 bodmi.
Kategória od 331 kW (450 k) do 404 kW (550 k)
Ďalšiu kategóriu vyhral Mercedes-Benz s 4,0-litrovým V8 biturbom s 244 bodmi. Druhé miesto obsadilo Porsche s plochým 4,0-litrovým šesťvalcom s 228 bodmi a bronzovú priečku má BMW opäť s M motorom z M3 a M4 Competition so 171 bodmi.
Kategória od 404 kW (550 k) do 478 kW (650 k)
V tejto kategórii vyhralo Ferrari s 3,9-litrovým V8 motorom a 308 bodmi. Druhé miesto patrí Porsche s 3,8-litrovým šesťvalcom s 234 bodmi a tretie miesto Mercedes-Benz s V8 biturbom s 233 bodmi.
Kategória nad 478 kW (650 k)
V najvyššej kategórii, čo sa týka výkonu, tu máme opäť Ferrari ako výhercu s ich 3,9-litrovou V8 s 429 bodmi. Na druhom mieste je 6,5-litrová V12 z 812 Superfast s 262 bodmi a na treťom opäť Porsche s 3,8-litrovým boxer motorom s 179 bodmi.
Najlepší nový motor
Ďalšie kategórie sú takmer nezmenené. V kategórii najlepší nový motor kraľoval opäť elektrický pohon Jaguar Land Rover s 281 bodmi, na druhom mieste je elektrický pohon Hyundai Kia s 174 bodmi a na treťom Audi/Lamborghini 4,0 V8 z Urusu s 170 bodmi.
Najlepší hybridný systém
Najlepším hybridným systémom je 1,5-litrový trojvalec s elektromotorom v BMW i8 s 233 bodmi. Na druhom mieste máme 4,0 V8 s elektromotorom z Porsche Panamera Turbo S E-hybrid s 138 bodmi a na treťom Toyota/Lexus s 1,8 a elektro v CH-R s 122 bodmi.
Najlepší výkonný motor
Najlepší výkonný motor je opäť Ferrari s 3,9 V8 s 370 bodmi. Na druhom opäť Ferrari s 6,5 V12 s 200 bodmi a trojicu uzatvára Porsche s 4,0-litrovým boxerom so 164 bodmi.
Najlepší elektro pohon
Najlepším elektro pohonom je po tretíkrát JLR elektromotor pre I-Pace s 367 bodmi. Na druhom mieste je Tesla pre modely S, X a 3 s 363 bodmi. Na treťom skončilo BMW s modelmi i3 a i3S so 172 bodmi.
Najlepší motor roka 2019
Výhercom toho naj, teda najlepší motor 2019 je Ferrari s 3,9-litrovou V8 s 425 bodmi. Na druhom mieste je elektrický Jaguar I-Pace s 328 bodmi a na treťom mieste skončil Mercedes-Benz s 4,0 V8 s 280 bodmi.
A čo vy? Vybrali by ste si iných favoritov v kategóriách? Postrehli ste nástup elektrifikovaných sústav? A všimli ste si, že dávnejšie slávne BMW s ich motormi a víťazmi v niekoľkých kategóriách dnes ledva uchmatlo jednu kategóriu a aj to nie s „pravým“ spaľovacím motorom, ako sa k BMW patrí?