Koncern General Motors predstavil svoje plány na najbližšie roky. V rámci nich urobí aj jednu nečakanú, ale nie až tak prekvapivú zmenu. Podľa vyjadrenia zástupcov GM, Chevrolet už nebude od roku 2016 v Európe predávať vozidlá v strednom segmente. Namiesto toho sa chce zamerať na predaj „vybraných ikonických modelov“. Čo v preklade znamená, že už si pod touto značkou v Európe budeme môcť kúpiť iba lahôdky, ako napríklad Corvette, či Camaro. Naopak celú škálu typov vyrábaných v Južnej Kórei, GM do konca budúceho roka stiahne z predaja a sústredí sa na ich odbyt na východných trhoch vrátane Ruska. Ide o autá značky Daewoo, ktoré sa od roku 2005 v Európe predávajú pod značkou Chevrolet. GM tak vlastne priznal, že sa týmto krokom v Európe pekne popálil. Európsky zákazník je totiž náročnejší, uprednostňuje kvalitu a vyžaduje aj určitú dávku imidžu. Preto si radšej kúpi auto zavedenej európskej značky, ako by mal dať peniaze za Daewoo so znakom Chevrolet. To koniec koncov potvrdzujú aj slová Dana Akersona, prezidenta GM. Ten sa na margo tejto zmeny vyjadril, že: „Je to zvlášť pozitívne pre zákazníkov v Európe, ktorí budú mať možnosť si kupovať vozidlá od výrazne definovaných, charizmatických značiek GM.” Koncern sa chce namiesto toho zamerať na podporu predaja značiek Opel a Vauxhall a rozšíriť ponuku luxusnej americkej značky Cadillac.
@MišoAni nie. Keďže produkt nemá veľké predaje, neprekvapí rozhodnutie stiahnuť ho z thrhu. No napriek tomu, to pri tak veľkom koncerne, akým je GM, málokto čakal.
@Laco 71Práve preto skončil Chevy,lebo ľudia viac kupovali toto auto,ako Opel. Aveo a Corsa je to isté,ako aj Mokka a Trax.
Pozrite si ale cenu vs výbavu.Nemeckým akcionárom sa nepáčila predajnosť Oplu oproti Chevy. To je pravý dôvod odchodu Chevy z EÚ. Cena vs výbava Chevy nemalo konkurenciu! V tom čase som nový model kupoval a pobehal som všetky značky. V cene do 10.000 eur,5r záruka,klíma,tempomat,metalíza,bluethot,
530l kufor/sedan/,5 hviezdičiek crash test...Aveo T300 sedan bez debaty+sezonné prezutie zvlášť na diskoch za 9000 EUR s DpH!
Nebolo o čom,keď by ma Corsa stála min.15.000 EUR v bielej farbe.
Garančná prehliadka s výmenou oleja,filtrov do 100 Eur,Corsa 180 Eur v tom istom aut.servise.
Spotreba po 60.000 km,5,2 L,priemer,1.2 benzín,63kW...tak preto Chevy skončil.
Takže netreba čerpať info len z iných článkov,ale aj politiku predaja.
Inak už v tomto roku nezostalo na žiadnej predajni Chevy auto,okrem pár.ks.Camaro.
Kto by kúpil posledné autá krach*júcej značky? Ten kto vedel,že o čo ide a aký je dôvod odchodu.
Ako môže toto napísať profesionál ?"Ide o autá značky Daewoo, ktoré sa od roku 2005 v Európe predávajú pod značkou Chevrolet. GM tak vlastne priznal, že sa týmto krokom v Európe pekne popálil. Európsky zákazník je totiž náročnejší, uprednostňuje kvalitu a vyžaduje aj určitú dávku imidžu. Preto si radšej kúpi auto zavedenej európskej značky, ako by mal dať peniaze za Daewoo so znakom Chevrolet."
Toto sú také krčmové reči... ale na topspeed, som to nečakal :D
Takže ak VW kúpil BA závod, kde sa predtým montovali škodovky, tak je Audi Q7, ktoré sa z Bratislavy predáva aj do USA, len preznačkový šmejd zo Slovenska???
Autá, motory, výbavové stupne boli rovnaké v celom svete vrátane USA. Chevrolet je globálna značka, ktorá nie len sa predáva po celom svete(dnes už okrem EU,kvôli koncernovému súrodencovi Opel, ktorý je v EU viac doma...) ale aj vyrába. Závody sú v Číne, Rusku, Malajzii a kto vie kde ešte... Pre Európu sa Chevrolety vyrábali v Juhokórejskom závode GM Korea, ktorý američania kúpili po krachu Daewoo, pár rokov tam vyrábali aj Daewoo potom komplet prešli na globálne modely Chevroletov.
Tie prvé Chevrolety čo do EÚ prišli v 2005om boli tak trošku preznačkované Daewoo, ale ďalšie generácie ako na napríklad Cruze bol 100% Chevrolet, akurát vyrobený v Kórey (podobne ako Audi, či Porshe Cayen v Bratislava :)
Trošku mám v tom prehľad lebo som si jeden kúsok Chevrolu, práve pár dní pred oznámením ukončenia činnosti v Európe kúpil. Jediné, čo na tej kúpe ľutujem, je že som nekúpil o pár dní neskôr (skladový výpredaj -15%) ale toto vedelo asi len pár ľudí na svete (teda veril som predajcovi že oni sami sa to dozvedeli len o deň skôr ako svetové média, nakoľko toto asi patrí pod info, ktoré sa tajá do poslednej chvíle)
Kúpil som 1,6 benzín, niekto tu písal ešte že super auto až na spotrebu, tak kombinovane priemer cca 7,5l/100 km s tým, že sú tam pomerne časté krátke studené trata, inak by to bolo aj pod 7 (papierovo to má 6,6)
Ak jazdite dynamickejšie, tak to asi pod 8 nebude, ale verte alebo nie v cieli skôr nebudete pri našej premávke a cestách :) akurát riskujete pokuty, no patrí to k životu, aj ja na to občas dupnem :)
S autom som spokojný, splnilo moje očakávania.
Servis, záruka ostali samozrejme.
Jediný dôvod ukončenia v EU bola kanibalizácia na Opli,pričom na priamych konkurentov Śkoda, Hyundai sa predaje nedoťahovali.... zrejme sa im nepodarilo modely podobne marketingovo oddeliť ako sú napr. súrodenci VW a Škoda...
Možno sa ešte niekedy vrátia :) možno po tej colnej únii s USA ich budú potom voziť priamo z USA... tam sú autá ešte lacnejšie, kto by o tom nevedel ako tu :)
@JR111Mal som skôr namysli to, ako značku vnímala verejnosť. Presne tak sa totiž odohral vstup Chevroletu do Európy. Cruze je už samozrejme nový globálny typ, postavený na platforme, ktorú vyvinul Opel pre Astru J, no ani s nim sa nepodarilo značke zlepšiť imidž v Európe. Jedným z dôvodov môže byť aj fakt, že jeho predchodca, Lacetti, bol tiež globálny typ a práve ten začal svoju kariéru v Európe ako Daewoo a skončil ako Chevrolet. To určilo imidž značky ako takej v Európe a Cruzu, ktorý mal byť nosným typom, čo sa týka predajov už potom nepomohli ani víťazstvá vo WTCC, ani dobré ceny. Sám poznám niekoľkých spokojných majiteľov Cruze, no automobilka sama uznala, že na to, aby sa zaradila medzi značky zabehnuté na starom kontinente, by potrebovala ešte niekoľko generácii. A kto vie možno sa Chevrolet ešte na Európsky trh vráti aj s Cruzom povedzme o dve generácie neskôr. Tento krát však s čistým štítom a od začiatku ako Chevrolet. Veď to, že na Európskom trhu nechali pod značkou Chevrolet iba špeciality ako Corvette, či Camaro tiež hovorí o tom, že potrebujú zlepšiť vnímanie značky v očiach zákazníkov.