„K dosiahnutiu rovnováhy medzi týmito rôznymi aerodynamickými cieľmi, sme museli testovať doslova stovky malých zmien, milimeter po milimetri,“ hovorí Bennion.
Optimálne navrhnuté prúdenie vzduchu okolo karosérie znamená pre Camaro lepšie jazdné výkony v podobe zrýchľovania, ale aj maximálnej rýchlosti, či stability. Inžinieri tiež optimalizovali aerodynamiku pre lepšie chladenie a nižšiu hladinu hluku. Noví majitelia tak budú mať ľahšie, aerodynamickejšie a v konečnom dôsledku aj rýchlejšie auto.
Množstvo hodín strávených v tuneli
„Nutnosť vyladenej aerodynamiky rastie exponenciálne s rastúcim výkonom,“ hovorí Kirk Bennion, dizajnový manažér Camara. „S rastom výkonu potrebujeme lepšie chladenie pre motor. S lepšou akceleráciou a väčšou maximálkou potrebujeme znížiť vztlak pre lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Avšak, zároveň nemôžeme zvýšiť aerodynamický odpor, ktorý zvýši spotrebu auta,“ dodáva Bennion.
„K dosiahnutiu rovnováhy medzi týmito rôznymi aerodynamickými cieľmi sme museli testovať doslova stovky malých zmien, milimeter po milimetri,“ hovorí Bennion. Napríklad pôvodný návrh počítal s tým, že mriežka chladiča bude v uhle 20° voči horizontu. „Po dlhom testovaní sme sa dostali k tomu, že uhol má nakoniec len 13°, zlepšili sme tým chladenie motora vzduchom o jedno percento a zároveň sme zachovali pôvodný vzhľad chladiča.“
Predaj novej generácie Camara zaháji Chevrolet ešte v priebehu tohto roka. Predaj 6. generácie v Európe je však zatiaľ neistý...
Zdroj: car-engineer