Chabú konštrukciu potvrdili i odborníci v EuroNCAP. V roku 2000 získal Matiz v rukách Daewoo 3 hviezdičky. V roku 2005 sa len opticky modernizovaný Matiz, už v rukách GM zmohol len na 2,5 hviezdičiek. Prešlo pár rokov. Daewoo nie je, Matiz sa volá Spark. Doslova šokom pre všetkých je nedávny výsledok novej generácie Sparku v prísnych testoch pasívnej bezpečnosti - EuroNCAP. Pre jednu skupinu je to až nepochopiteľné zistenie, druhých táto informácia poteší.
Nový Spark získal 69 zo 100 možných bodov, čím mu len o jediný bod uniklo ohodnotenie piatimi hviezdičkami! Je to naozaj prekvapujúci výsledok, v očiach všetkých - prajníkov i neprajníkov tohto autíčka. Je nutné však povedať i to, že nový Spark je úplne iné auto, čo si musí všimnúť každý už na pohľad. Podľa mňa mal od tvorcov dostať iné meno, ktoré by ho nezaťažovalo nelichotivou minulosťou...
V kategórii Ochrana dospelých zaznamenal Spark najvyššie možné skóre – 8 bodov – za bočný náraz voči pohyblivej deformovateľnej prekážke. Získal tiež vysoké ohodnotenie 7,35 boda za bočný „stĺpový“ (pole) náraz, čo svedčí o dobrej ochrane posádky v prípade drsnejších bočných kolízií.
V kategórii Ochrana detí získal Spark najvyššie ocenenie aj v dynamických testoch zádržných systémov pre deti, ktoré vyhodnocujú ochranu detí pred možnými úrazmi pri rôznych typoch nárazov. Skúšobné figuríny, predstavujúce 1,5- a 3- ročné dieťa, boli počas bočných nárazových skúšok v chránenom priestore modelu Spark primerane bezpečné.
Tieto výsledky sú výsledkom štrukturálnych vylepšení Chevroleta Spark v kombinácii s kompletnou ponukou prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Vyše 66 percent karosérie tohto mini-vozidla tvorí vysoko pevnostná oceľ; vrátane 16,5 percenta z ultra vysoko pevnostnej ocele. Táto je väčšinou použitá v pozdĺžnikoch spodnej časti karosérie a v predných i stredných stĺpikoch bokov karosérie. Aj toto prispelo k výbornému výsledku testov bočných nárazov.
Medzi prvky štandardnej výbavy Chevrolet Spark patria airbagy vodiča, spolujazdca, bočné a závesové airbagy. Bezpečnostné pásy vpredu sú vybavené predpínačmi, rovnako ako tri trojbodové bezpečnostné pásy vzadu. Nový Spark sa u nás začne predávať v marci 2010.