Autor videa: https://www.youtube.com/user/drive
Poznámka: pokiaľ sa vám slovenské titulky automaticky nespustia, zapnete ich kliknutím na bublinu na spodnej lište videa a vybratím jazyku - slovak.
Lotus to v poslednej dobe vôbec nemal ľahké. Šéf automobilky, ktorý zamestnal ako dizajnéra rappera Swizz Beatz a plánoval nereálnu expanziu modelov vo svojom päťročnom pláne, bol v roku 2012 prepustený. Momentálne má automobilka prepúšťať až štvrtinu zamestnancov. Osud Lotusu preto stojí na nových modeloch. Našťastie je v ponuke aj nový Lotus Exige S, ktorý má tento rok dostať aj automatickú prevodovku. Lotus si vždy zakladal na ľahkosti a jednoduchosti svojich áut, ako do toho teda zapadá nový Exige, ktorý je väčší, ťažší, rýchlejší a drahší ako jeho predchodca? Na otázky odpovie test Lotus Exige S.
Autor videa: https://www.youtube.com/user/drive
Poznámka: pokiaľ sa vám slovenské titulky automaticky nespustia, zapnete ich kliknutím na bublinu na spodnej lište videa a vybratím jazyku - slovak.
Takze skvele "sportove" auto, na ktorom Harris vyzdvihuje milion pomocnikov na trakciu, nedotacavost, stabilizaciu atd atd.
To si z nas uz skutocne automobilky na cele s Harrisom robia srandu? Ospravedlnujem sa, I'm gonna puke..
@cqsTen Harrisov postoj, kde je každé jedno auto skvelé, je už trochu pritiahnutý za vlasy, to uznávam. Keď vystúpi po dlhej ceste z Morganu do ktorého zateká a povie že je skvelý...
Skôr by som to videl ako uznanie kvalít tejto stabilizácie. Predsa len, koľko áut by dokázalo jazdiť po mokrej trati v "závodnom" tempe?
A mám ešte jeden pohľad na týchto pomocníkov. Áno, práve Exige by asi nemal byť krotká mašina na rýchlosť ako povedzme 911 Turbo. To auto si očividne prešlo evolúciou, ktorá sa extrémistom nepáči. No Lotus musí svoje autá hlavne predať, a posunúť Exige niekam do oblasti zvládateľného, no na prvý pohľad ostrého auta dáva zmysel. A tá stabilizácia sa ešte vždy dá vypnúť, nie? Ak chceš ísť s okruhovým nástrojom na nákupy v snehu a daždi, necháš ju zapnutú. Prídeš s nákupom na okruh - a vypneš ju.
Každopádne, Lotus asi má rozum, keď nechce všetkých nových zákazníkov vo svojich autách zabiť..
@Jakub TopSpeed.skKaždý bude mať na to svoj pohľad, ale mne už príde zvrátené rozplývať sa u takéhoto auta na počte kurvítiek. Asi som už zastaralý, ale veď auto by malo jazdiť v prvom rade dobre aj bez pomocníkov, nie? Vrátane mokrého povrchu, inak je to Playstation na kolesach.. Bohužiaľ doba je taká, že si kdeaký zbohatlík s oboma rukami ľavými dovolí Lotus a čaká od toho, že to bude v zime na lyže, na poľovačky do lesa, na nákupy do mesta. A potom stlačí čarovné tlačítko a vyjde si na okruh. ;D Nech žije doba povrchná.
@cqsTy si vobec nepochopil zmysel a pozeras sa na to iba zo zlej druhej strany.
Evolucia ide od brutalneho supersportu k viac pritulnemu supersportu, ale tu brutalitu si zachovava. Takze, nie, Lotus sa nekupuje na to, aby som s nim chodil hocikedy na nakupy, lyzovacku a semtam na vyblbnutie, nie je to Porsche.
Kecy o zbohatlikoch ... si sa ukazal, co si vlastne zac. Prestan vypisovat kecy na internete a bez nieco urobit, aby si si aspon ojazdeneho Lotusa kupil aj ty. Keby si si ho vyskusal nazivo, aspon by si tu neplodil tieto vykvety teoretika o supersportoch.
Verím že tento chlapec šoferoval asi už všetko čo mohol, ale podla mna tá stabilizacia podla toho čo popisuje a sa nad ňou tak neskutočne rozplýva funguje do bodky tak isto už aj na starom BMW e60. Tam tak isto v prvom režime všetko ukontroluje ESP aj uberanie výkonu, v strednom režime dovolí vychýliť sa v driftiku tak do 30% uhla a vo vypnutom režime si môžete robiť čo chcete, tak neviem zle som to asi pochopil.
Vyborny test, a ked uz je tester nadseny pomocnikmi tak musia byt urobene genialne. A stale sa to da vsetko vypnut.
Lotus klobuk dole, dostalo sa na svet superauto? Myslim, ze rozhodne a je tu uz dva roky (som prekvapeny). Chcel by som vsak vidiet viac testov. Celkom ma zaujima nazor Mariana Cabaka a jeho jazda po Bratislave :D DO TOHO !
http://adam.azet.sk/clanky/19687/haraburdu-premenil-na-kitta-z-knight-rider-za-23-000...