Radarová kontrola: Aká odchýlka je ešte akceptovateľná?
V Severnom Porýní-Vestfálsku momentálne do detailov testujú, či je policajtmi často používaný model radaru LTI 20-20 TruSpeed vôbec vhodný na kontrolu najvyššej povolenej rýchlosti. Doterajšie zistenia pritom nasvedčujú, že prístroj bude pravdepodobne stiahnutý z obehu natrvalo.
Dôvodom je, že zariadenie sa zdá byť náchylné na chyby, píšu nemecké mediá ako napríklad Der Spiegel. Nemecký magazín sa dostal k listu adresovanému policajnému orgánu v Severnom Porýní-Vestfálsku. Uvádza sa v ňom, že tento model radaru už nie je možné používať na reguláciu rýchlosti – opatrenie malo prísť s okamžitou platnosťou a až do odvolania.
Stále nie je presne jasné, koľkých prístrojov sa chyba merania týka. Samotný výrobca vraj kontaktoval úrady, pretože dodatočné porovnávacie merania ukázali odchýlky na úrovni 3 km/h. Otázkou zostáva, či polícia bude musieť minimálne niektorým motoristom vrátiť peniaze vyzbierané na pokutách.
Vodiči, ktorí prekročili rýchlosť a policajti ich pokutovali, môžu vo všeobecnosti do dvoch týždňov podať námietku. Ak úrady zistia chybovosť väčšiu, ako je odchýlka 3 km/h, zariadenie môže stratiť schválenie. Zatiaľ nie je jasné, či sa to dotkne aj ďalších spolkových krajín Nemecka, ktoré tento radar tiež používajú.
Oslovili sme slovenskú políciu, aby sme zistili viac o radaroch používaných na Slovensku a ich akceptovaných odchýlkach.
Zdroj: Der Spiegel / foto ilustračné: Polícia SR