Škatuľkovanie vodičov a ich zdatností podľa EČV sa v diskusii objavilo často. Tomu sa však dnes venovať nebudem. :)
Využijem diskusiu a príspevkom dám formu. Používateľ „fela“
- jazda v strednom pruhu mimo obce;
- nedávanie prednosti v jazde záchranným zložkám
(býva neďaleko nemocnice a vidí to denne); - sledovanie si vlastnej kapoty, nič viac vpred;
- smerovky - jasná zbytočnosť;
- veľké rozstupy medzi autami na križovatke, ďalšie autá sa nezmestia do odbočovacieho pruhu a zasahujú až do priebežného;
- zapnuté zadné, predné hmlovky bez rozmyslu.
"KiskovKuchár" pridáva:
- neskoré rozbiehanie sa na semaforoch na zelenú. Prví 3 - 4 prejdú, ostatní nech čakajú.
- slovenskí vodiči jazdia po Slovensku ako utrhnutí tupci, hneď za hranicou v Rakúsku si prdkajú opatrne 80kou, netušiac, že povolená mimo obce je 100km/h;
- „šikovné umelo okrásnené“ slečny (pôvodne označenie som radšej nezverejnil) na SUV radšej nespomína. Ony sa už ani nesnažia zaparkovať normálne...;
- zastavenie hocikde na výstražníkoch;
- vynucovanie si neprávom prednosť a ohrozovanie ostatných je tiež tradícia a tolerovanie podľa neho vedie len k zmätkom.
Ján 22 dodáva: mnoho vodičov sleduje pri predbiehaní len plnú/prerušovanú čiaru. Vodiči by mali sledovať aj značky a križovatky, ktoré cestu križujú. Ak nemáte dostatočný rozhľad, či odtiaľ nevychádza auto, radšej nepredbiehajte. Doplnok autora: To, že ste na hlavnej neznamená, že to chápe aj ten, ktorý na cestu prichádza. Človek, ktorý odbáča z vedľajšej na hlavnú, zvyčajne pozerá iba doľava a situácia vpravo ho vôbec netrápi.
Lubošovi vadí lepenie sa. Jazdí tak, že si necháva odstup aj 30 - 50 metrov. Keď potrebuje predbehnúť, už z diaľky vidí protiidúce auto a dáva plný plyn, kým je ešte OPROTI.., pričom predbehnutie je otázkou pár sekúnd... Irituje ho tzv. "pichač" do medzier, ktorý sa nalepí na nárazník auta a odtiaľ vykúka ako syseľ z diery.
Gabo10 vidí najväčšiu chybu v neschopnosti predstaviť si veci. Mnoho vodičov podľa neho nevníma priestor okolo seba. Napr. pri odbočovaní doľava stoja v strede svojho pruhu a čakajú na tých oproti... Treba to natlačiť čo najviac k stredovej čiare, aby vás zvyšok mohol obísť sprava.
Na záver dodám špecialitku od Supervízora. Tou označil neprerušované brzdenie počas zjazdu z celého kopca. A to i na kopci, kde si pri brzdení motorom auto rýchlosť udrží. Jednak hrozí zásadné prehriatie bŕzd a šoféri za vtedy musia vyradiť rýchlosť a potom tiež stáť na brzdách.
Diskutujúcim ďakujem za názory. Ak máte aj vy nejaké nápady, nebojte sa ich zverejniť. Ak ich bude dostatok, nájdete ich v pokračovaní článku.