Predmetom patentu je konkrétne sacie potrubie a spôsob chladenia vzduchu. Oveľa zaujímavejší je však spôsob prepĺňania a možné využitie tohto motora. Agregát v patentovej dokumentácii totiž využíva dve klasické turbá (turbokompresory) poháňané výfukovými plynmi a jeden elektrický kompresor. Zatiaľ čo turbá budú dodávať motoru potrebnú dávku vzduchu v stredných a vysokých otáčkach, elektrický kompresor bude tlačiť vzduch do valcov v nízkych otáčkach. Tým by mal úplne eliminovať turbo dieru, teda oneskorenie po stlačení plynu. Motor s podobným konceptom prepĺňania už predstavilo napríklad Volvo. Trikrát prepĺňaný dvojliter Drive-E v jeho podaní produkuje 335 kW (450 k).
Samotný patent ešte neznamená, že takýto motor niekedy uvidíme v sériovom aute. Vzbudzuje však niekoľko špekulácii. Napríklad elektrický kompresor by mohol dostávať energiu z kondenzátora, ktorý dobíja systém i-Eloop. Ten rekuperuje energiu pri brzdení, a pomocou spomínaného kondenzátora napája rôzne spotrebiče. Patentové nákresy, tiež jasne hovoria, že ide o motor uložený pozdĺžne. To by mohlo znamenať, že je určený pre auto s pohonom zadných kolies. Čiže pre výkonnejšiu Mazdu MX-5, alebo pre prípadného nástupcu Mazdy RX8.
Zdroj: carscoops