Divoké 70tky
Ak ste o pôvodnej snímke ešte nepočuli, určite jej venujte 8 minút vášho života. Rozhodne neoľutujete. Tradične pre filmy zo sedemdesiatych rokov, ide o takzvaný One Take. Žiadny strih, špeciálne efekty, dokonca ani hovorené slovo. Iba kamera pripevnená na prednom nárazníku. A pripomínam, že sme stále v ére pred kamerou GoPro. Režisér Claude Lelouch jednoducho pripevnil 35 mm kameru na predný nárazník Mercedesu 450 SEL 6,9. Film získal svoj legendárny status aj kvôli jeho pozadiu. Režisér chcel natočiť vysokorýchlostný prejazd Parížom a na to chcel mať uzavreté cesty. Keďže však išlo o hlavné ťahy, francúzska vláda mu jeho žiadosť zmietla zo stola. Ako už asi tušíte, vtedy bola úplne iná doba.
Trasa pôvodného filmu.
Kontroverzný film
Claude Lelouch jednoducho jedno augustové ráno roku 1976 nasadol do auta a film natočil. Väčšina Parížanov bola v tom čase na dovolenkách. Počas takmer 11-kilometrovej trasy dosiahol najvyššiu rýchlosť 122 km/h a jeho priemerná rýchlosť bola 80 km/h. Samozrejme sa na režiséra rútila kritika za ohrozovanie bežných ľudí, no zároveň sa jeho dielo stalo kultom. Iba dvaja ľudia vedeli o plánoch Leloucha. Jeho asistent a priateľka, ktorej v to ráno volal, aby za 10 minút bola na Sacré-Cœur.
Tentokrát už s originálnym Ferrari
Ale ako do tohto celého zapadá Ferrari? Chcú sa iba priživiť na nápade niekoho iného? Práve naopak, pozorné uši si isto všimli, že v origináli počujú motor V12. Soundtrack, ktorý bol spätne do filmu pridaný, pochádza z Ferrari 275 GTB. Talianska značka si tak zaumienila tento skvostný filmový počin zopakovať, avšak v uliciach Monaka. Tentokrát sa už nebude musieť dotáčať žiadny extra zvukový prejav, pretože hlavnou hviezdou bude nové Ferrari SF90. Hybridný superšport bude šoférovať nastupujúca hviezda F1, Charles Leclerc. Monačan tak bude môcť ukázať znalosť svojich domácich ulíc a my sa už nesmierne tešíme na výsledok. Režírovať nebude nik iný, ako Claude LeLouch. Dúfame, že krátky film bude ctiť svoj vzor a bude bez zbytočných prudkých prestrihov alebo hudby. Tento mizerný rok musí spríjemniť umenie pilota F1 v prázdnych uliciach klenotu azúrového pobrežia s revom 4,0 V8. Sem s tým!
Zdroj: motor1.com, wikipedia
Foto: Ferrari