Aby sme neboli zbytočne tajomní, rovno by sme mali prezradiť, že informácie o možnej existencii modelov M7 a M9 zatiaľ nie sú oficiálne. Tieto dohady sa objavili na internete potom, čo ktosi zistil, že si BMW nechalo na patentovom úrade zaregistrovať jedno i druhé označenie. Trochu zvláštne je, že sa tak stalo na Filipínach, na druhej strane sa však podobné „náhody“ dejú pomerne často, aby automobilky unikli mediálnemu radaru a nemuseli čeliť nepríjemným otázkam.

Polovičné „eMko“ s V12

K plnohodnotnému modelu M mala doteraz najbližšie sedmička postavená hierarchicky nižším oddelením M Performance. Bolo to samozrejme BMW M760Li so 6,6-litrovým dvakrát preplňovaným dvanásťvalcom a výkonom 610 koní, ktorý v Európe už nekúpite, ale v Spojených štátoch je ešte stále v ponuke.

Aj kvôli sériovo dodávanému pohonu všetkých štyroch kolies a opulentnej výbave má toto auto až 2,3 tony, takže ak by sme mali uvažovať o skutočnej M7, chcelo by to podobné výkony ale s podstatne nižšou hmotnosťou. Že vás nič nenapadá? A čo tak motor zo súčasného BMW M5 CS, teda dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra a výkonom 635 koní?

BMW M5 CS

Pochopiteľne robiť podobné závery len na základe zaregistrovaného mena by bolo trochu unáhlené. Automobilky prihlasujú na patentových úradoch konkrétne označenie nie preto, že majú vo vývojovom oddelení hotové auto. To by bolo neskoro. Musia tak robiť vždy s veľkým predstihom a často tiež z dôvodu „čo keby“. Možnej existencii BMW M7 však nahráva aj množstvo fotografií testovacích prototypov sedmičky osadených vŕtanými kotúčovými brzdami, ktoré M760Li nikdy nemala.

Takéto brzdy na testovacích autách by mohli značiť niečo bližšie k M7.

A čo M9?

Situácia s BMW M9 je trocha komplikovanejšia. Deviatkový rad automobilka vôbec nemá v ponuke a jediné auto, ktoré by k nemu teoreticky mohlo patriť, je stará koncepčná štúdia Z9 z roku 1999, z ktorej sa neskôr vykľula šestka.

Otázne preto je, či Mníchov niečo také vôbec plánuje, alebo ide len o zastierací manéver. Samozrejme, stále môže ísť o samostatný model s motorom v strede, ktorý by dorazil ako nepriamy nástupca legendárnej M1. Také auto by sme brali všetkými desiatimi. Háčik je akurát v tom, že ani ľudia blízki automobilke nehlásia nič podobné, takže ak by aj išlo o hudbu budúcnosti, tak veľmi vzdialenú. A keďže ďalšie dekády majú byť o elektrifikácii, skôr by sme čakali niečo ako iM9. To už reálnejšie vidím to BMW M7. Čo si myslíte vy?

Zdroj: topspeed.com