Či sa to niekomu pozdáva viac alebo menej, modely s čisto elektrickým pohonom sú súčasťou plánov BMW M, pričom táto športová divízia sa sústredí najmä na sprostredkovanie radosti z jazdy. Aby sa v elektrickom svete nevytratila, Bavori plánujú podľa všetkého okrem iného aj akúsi simuláciu tradičnej prevodovky.

Z čisto technického hľadiska si moderné elektromobily vystačia s jednostupňovou prevodovkou. Ak majú pokryť extrémne veľké rozsahy otáčok, niektorí výrobcovia používajú aj prevodovku s dvoma stupňami, no v takom prípade nemá vodič priamy vplyv na voľbu prevodového stupňa.

Pre šéfa BMW M Franka van Meela je celá téma - okolo zmeny rýchlostu a voľby prevodového stupňa - v prvom rade veľmi emotívna záležitosť. „Pri čistom elektromobile s iba jedným prevodovým stupňom, bez zvuku a emócií neviete, či idete 120, 150 alebo inou rýchlosťou,“ konštatuje van Meel a dodáva: „Na to je potrebné riešenie. Musí sa vytvoriť spojenie s mozgom vodiča bez toho, aby bol nútený pozerať sa na ukazovateľ rýchlosti."

BMW už o možnom riešení uvažuje

Šéf M otvorene priznáva, že na neho zapôsobili riešenia, ktoré vyvinula automobilka Hyundai pre svoje elektrické modely N. Simulované prevody a prispôsobený zvuk motora – bude to tá správna cesta pre elektrické BMW?

Nemci údajne už dlhšie pracujú na simulovaných procesoch radenia ako náhrade za manuálnu prevodovku, potvrdzuje van Meel a zdôrazňuje, že medzičasom identifikovali veľmi zaujímavé možnosti. Na detaily si budeme musieť počkať.

Pokiaľ však ide o umelý zvuk vozidla, BMW M dáva jasne najavo, že chce ísť prioritne cestou čo najväčšej autentickosti.

Zdroj: MSN / foto: cz.depositphotos.com