Začiatok A710 sa datuje do roku 1989, keď začal vznikať projekt nástupcu A610. Dostal kódové označenie W71 a namiesto ťažkého šesťvalca PRV (Peugeot-Renault-Volvo) mal byť poháňaný kompaktným a ľahkým atmosférickým štvorvalcom F7R s objemom 2,0 litra a výkonom 150 koní, ktorý sa o pár rokov dostal pod prednú kapotu fantastického Renaultu Clio Williams.
Agregát mal byť v prípade A710 opäť uložený pred zadnou poháňanou nápravou ľahkého hliníkového šasi, pričom cieľovou hmotnosťou bola hranica 900 kilogramov.
Auto pripomínalo súbežne vznikajúci koncept roadsteru Renault Laguna (predstavený na parížskom autosalóne v roku 1990), pričom jeho vývoj prevzalo športové oddelenie Alpine, ktoré v tom čase už nieslo názov Berex (Bureau d´Etudes et de Recherches Expérimentales, teda Konštrukčná a experimentálne vývojová kancelária).
Koncept Renault Laguna z roku 1990.
Bola to partia ľudí, vďaka ktorej vznikli autá ako Renault 5 Turbo a postavili tiež spomínané Clio Williams, aj keď všetky zásluhy potom zhrabla materská značka.
Tí, ktorí mali možnosť funkčné prototypy A710 šoférovať, tvrdia, že auto jazdilo úžasne, lenže tento projekt obratom narazil na neprekonateľný problém, a tým bol komfort. Berex totiž v snahe dosiahnuť 900-kilogramovú hmotnosť vypustil z výbavy napríklad elektrické ovládanie okien i klimatizáciu, lenže to sa nepáčilo marketingovému oddeleniu.
Boli presvedčení, že auto sa kvôli tomu nebude dobre predávať, lenže spätná úprava už nebola možná. Respektíve bola, lenže auto by museli zväčšiť, tým by narástla jeho hmotnosť, cena a... začarovaný kruh bol na svete.
Našťastie projekt W71 neskončil úplne. Jeho základy dali vzniknúť pravdepodobne najextrémnejšiemu automobilu 90. rokov – Renaultu Sport Spider. Ten prevzal hliníkový podvozok, F7R a neprítomnosť klimatizácie či elektrických okien akosi neprekážal. Auto totiž žiadne okná nedostalo a chýbalo mu dokonca i čelné okno, ktoré sa dostalo do výbavy až po facelifte.
Bola samozrejme škoda, že sa na prednej kapote tohto stroja logo Alpine neobjavilo, tým skôr, že sa vyrábalo v jej továrni v Dieppe. A trochu smutné je, že sme na ďalšieho nástupcu – teda A110 – museli čakať až do roku 2017, ale to už je iný príbeh.
zdroj: Alpine, Renault, Evo