Ak si pýtate, prečo je nutné presúvať novovyrobené autá v továrni po vlastnej osi, tak ten dôvod je vcelku prozaický. Predstavte si, ako by to vyzeralo na konci eskalátora, keby ľudia na jeho konci ostali stáť na mieste. Aj preto sú v každom závode zamestnané desiatky až stovky ľudí, ktorých úlohou je presúvať autá z liniek na odstavné plochy a z nich na nákladné vlaky či návesy. A práve toto všetko by v budúcnosti mohli zvládnuť vozidlá samostatne, bez zásahu človeka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Projekt štartuje v Dingolfingu

Niečo také momentálne testuje BMW vo svojej továrni v Dingolfingu. Tam Nemci okrem iného vyrábajú aj najnovšie vlajkové lode, teda rad 7 a i7. Práve tieto dve novinky by mali od tohto mesiaca jazdiť po továrni vo vymedzených úsekoch autonómne, bez vodičov. Na samostatnú jazdu po továrni autá nepotrebujú vlastné senzory, ale využívajú snímače na trasách, respektíve v priestoroch, v ktorom sa limuzíny pohybujú.

Nová technológia sa zapojí do manipulačného procesu v momente, keď bude auto pojazdné. Sedmičky budú najprv jazdiť cez montážne haly k oddeleniu logistiky. Na samostatný vlak či náves ich potom už presunú vodiči. Pilotný program má fungovať najprv niekoľko mesiacov v Dingolfingu, neskôr ho majú rozšíriť aj na iné modely a do ďalších tovární.

Zdroj: BMW