Zatiaľ čo aktuálne BMW M5 nesie interné kódové označenie F90 a bežná päťka bola vyvíjaná pod názvom G30, v prípade následníka by mali tieto zmätky skončiť a obe verzie (štandardná i športová) budú opäť zlúčené pod rovnaké písmeno G. Klasický rad 5 bude v záznamoch vedený ako G60, respektíve G61 v prípade kombi a M5 bude pridelený kód G90 a G91 pre Touring.
Posledné M so spaľovacím motorom?
Ako sme už informovali, stále viac je isté, že pripravovaná M5 bude zrejme posledným autom divízie M s osemvalcom, pričom má ísť o pohonnú jednotku prevzatú z BMW XM. Zaujímavou správou je informácia o tom, že by sa mal kombík oficiálne dostať aj na trh v USA.
Keďže pôjde o dobíjací hybrid, aj nová M5 bude schopná jazdiť čisto na elektriku. Dojazd je odhadovaný na 60 míľ, teda takmer 100 km, aj keď niektoré zdroje tvrdia, že to má byť len 50 km. Nemenej dôležité v prípade M5 budú tiež parametre. Hovorí sa výkone až 750 koní a 1000 Nm a zrýchlenie z miesta na 100 km/h by malo trvať menej ako 3 sekundy.
Menej sympatické je, že vrcholná päťka „priberie“ približne 200 kg a mala by tým pádom vážiť závratných 2,2 tony. Netreba zabudnúť ani na väčšie 22-palcové disky či natáčanie zadných kolies a o pohone všetkých kolies už asi ani netreba pochybovať.
Elektrická M5 je otázna
A čo elektrická i5M? Podľa niektorých zdrojov by mala prísť na trh aj takáto verzia a so štyrmi elektromotormi by sa jej výkon mal pohybovať na hranici 1100 koní. Podľa stránky BMWblog naopak tento model v generácii G60 nedorazí. Vrcholom by malo byť „len“ i5 M60, rovnako ako v i4 a i7.
Oficiálne parametre vrcholného batériového modelu i5 M60 samozrejme nepoznáme, ale jeho výkon by sa mal pohybovať okolo 441 kW, teda 600 koní. Skutočné elektrické M by sme mali spoznať až po príchode novej generácie áut postavených na platforme Neue Klasse.
Zdroj: caranddriver, bmwblog
Zdroj foto: caranddriver