Nemci už dnes hovoria, že model Neue Klasse by mal ešte pred koncom tejto dekády tvoriť až 50 percent všetkých predajov elektrických modelov BMW. Predprodukčné modely začnú zbiehať z linky v maďarskom Debrecíne už koncom budúceho roka, pričom sériová výroba bude spustená začiatkom roka 2025.
Krátkom potom BMW spustí druhú linku v hlavnom výrobnom závode, teda v Mníchove. Treťou do partie bude v podstate nová továreň v mexickom San Luis Potosí.
Táto fabrika bola otvorená v roku 2019 a dnes vyrába pre Ameriku BMW radu 3 a na globálny trh (presnejšie povedané do 74 štátov) dodáva dvojku kupé, vrátane vrcholného nového modelu M2.
Aby mohli Nemci v centrálnej časti Mexika spustiť produkciu tretieho auta, bude ich to stáť v investíciách približne 800 miliónov eur, pričom hneď 500 miliónov zhltne montážna linka vysokonapäťových batérií.
Zaujímavé na nich je, že budú využívať nové valcovité lítiovo-iónové články vyvinuté pre šiestu generáciu elektrického pohonu BMW eDrive. Automobilka hovorí, že vďaka ich novému formátu i konštrukcii s lítiovo-železo-fosfátovou katódou sa konštruktérom podarilo zvýšiť v porovnaní s doteraz používanými článkami energetickú hustotu o 20 percent a zvýšiť rýchlosť nabíjania i dojazd o 30 percent.
Keď bola Neue Klasse v roku 2021 predstavená, v BMW stále existovala možnosť, že by jej platforma mohla byť schopná „ubytovať“ spaľovací motor, podľa aktuálnych zákulisných informácií sa však nič také už nestane. Jedinou alternatívou je podľa nemeckých stránok Auto Motor und Sport a Automobilwoche vodíkový palivový článok. Podľa AMS, ktoré cituje šéfa BMW (Olivera Zipseho) „bude platforma pre Neue Klasse schopná jazdiť aj na vodík“, zatiaľ ale nie je stopercentne isté, že sedan chystaný na rok 2025 palivový článok skutočne dostane.
Koľko modelov a karosárskych verzií na novom šasi nakoniec vznikne, mimo automobilku momentálne asi nikto netuší. Istý je uvedený sedan Neue Klasse veľkosti trojky a už sa pomaly šeptá aj o kombi s tradičným prívlastkom Touring. A s veľkou pravdepodobnosťou BMW už pracuje aj na verzii M, ktorej existenciu predznamenala nedávno predstavená testovacia mula.
zdroj: BMW, Auto Motor und Sport